Wednesday, March 11, 2009

Gembira, Sedih, Penat..

Gembira, lepas tu sedih, tetiba penat pulak..ape ke halnya ngn aku ni..ntah ler..mcm2 perasaan ader.. seblm aku memulakan projek mengedip aku utk mlm ni, aku nk berblog dlu..meluahkan perasaan yg terpendam..

1. Gembira - sbb akhirnya batch aku (yg dipostingkan buln 6 thn lepas) berjaya dpt T8..setelah berpenat lelah dekan kesaygn kami turun naik SPP utk fight gji T8 for us..*dh mmg kami berhak utk dpt ape ke susahnya nk bg*..minggu lepas surt lantikan tetap beserta dgn T8 telah diterima pihak admin, skrang sdh dpt hitma putihnya..alhamdulillah syukur rezeki yg diberikan..

2. Sedih - tensen ngn PPD kuantan, ape ke susah benor nk dpt quarters..huhu..pdhl bnyk jer yg kosong..aku kene apply quarters baru..almaklumla nnt nk berumahtangga kene la cr rumah..ader 2 sebb sbnrnya pencarian diawalkan tp biar la sbb tu kusimpan sdn..yg pasti harapan cuma satu-biar la setel cepat sblm terjadi ape2 yg xbesh..waaa sedey ngn karenah manusia

3. Penat - penat ulang alik ke sana ke mari..isi borg phon quarters lg 2 salinan *dh isi 2 tp nk 4 pulak*..balik ppd ngn hampa, bergegas gi amik borg kosong kt admin, amik tndtgn KJ n Tim Pengrah..nasib baik la 2 insan ni senang bg kerjasama. ptg balik keje bergegas plk g intai umah2 kosong sbb rase nk fight jer ngn PPD, ketuk pintu rumah ketua blok bertnya itu ini, meninjau2 plak kuarters polisas yg baru..aaahhh penat..

kesimpulannya..bukan senang nk dapatkan sesuatu yer..usaha jer la mana yg terdaya..mintak doa bnyk2 moga dipermudahkan..teringt kata2 k.liza..amalkan bc yassin slps subuh utk mudahkan urusan..aku hnya mampu amalkan seminggu jerk..minggu ni xtau naper asyik lambat.. jer bgn..huhuhu sedey..nasib ader sesorg tmpat meluahkan..ok la nk continue ngedip..aku xpunya banyak waktu..entry akan dtg akan diupdate ttg bunga paharku

9 comments:

Ija1202 said...

Hi dear...semoga apa yg di hajati beroleh dengan mudah. InsyaAllah...& tahniah sbb dpt T8 tu yer..rezeki nk kawen..hehhee

scha exa dan dunianya said...

sabar ek...mmg manyak ujian nak kawen nih..tp lepas kawen insyaAllah akan dipermudahkan sume tu..

nanonano said...

cpt cpt..
nk tgk bunga yg dah siap..
hihi

rezeki org nk kawen..
alhamdulillah..
mari la kite sama2 kongsi..
errr..jum mekdi !
:p

Anonymous said...

ija: insyaAllah mmg sntiasa berdoa dipermudahkan segala urusan

dibiuscinta:harap2 mcm tu la

nano:hehe sabau..dh siap 2kuntum..nnt update..erm nk mekdi?jom tp backdated lmbt lg la na..huhu

hidden.wing said...

kerenah birokrasi..tension kan?

saba eyh, insyaAllah sume akan ok :)

Unknown said...

i pun nak try apply kuarters JKR
tp nmpak gaya mcm susah je
mmg tak dpt lah sblm kawin
silap2 dh anak satu kang br dpt
tp cuba je lah kan

yay!!! yana buat bunga pahar pilihan
makin semangat nak ke kuantan
nak satu eh

nurul aziyana said...

miss hidden: tu la karenah birokrasi dh sinonim kan..mmg kene bersabar la

dayu:ntah la dayu..susah kan..eh dayu, i kawen nnt kt besut la bukn kt kuantan..hehhe

Mr.Tokey said...

banyak 0 kuarters kt sini..aku pun heran apsal ppd kuantan nk simpan sgt,kedekut xnak bg dgn mudah kt org yg apply..sepatutnya dipermudahkn la kn.bknnya kita dok free..aku rs diorg nk bela kambing kot.

nurul aziyana said...

pidot:aku pun rase cmtu..sakit hati btol ngn pn tut..huhuhususah benor nk senangkan org..nk dpt phala pun xnk