Monday, March 2, 2009

Lawatan Industri Disulami Hati Yg Sakit

Ntah le tajuk ni sesuai ke tidak utk nk mengggambarkan perasaan aku..mari kiter same2 bc..alkisahnya weekend lepas hari ahad, aku bawak peljar2 PA (penasihat akademik tp kitrg panggil personal assistant sbb seme bende SAPER PA??huhu menympah, jg ank sendiri pun rasenye xmcm ni) g buat lawatan industri di Empangan Kenyir..

KEnyir's LAke

sesungguhnya aku rase MENYESAL beria2 bawk diorg..sbb aku balik ngn SAKIT HATI ngn perangai "cantik" sorg student ni..spoil btul rase mood ptg tu..critanya budak ni pkai rantai n cincin dibuat loket..LELAKI ok!kalo nk sgt pkai rantai jadik pompuan ler..aku suruh die tnaggalkan since nk dtg tmpat org xpyh la bawk perangai buruk tu kan, kalo mcm tu xikut pun xper...aku berkeras jugk nk rampas walau die mmg xnk bg..sampai aku cakap awk jgn naik bas..blh plk die cakap"OK XPER, XHERAN PUN XNAIK BAS"..sgt la KURANG AJAR budk ni..aku xsangka btol..then pastu seme dh bengang, kitrg naik bas suoh pakcik driver gerak tp pakcik ni baik pulak, panggil budak tu naik..lantak ko la budk..aku dh rase mcm nk tinggal budak ni kt ctu..pastu agaknya takut, die naik..n yg pling mengejutkan n mmg buat mood aku btol2 spoil, die buleh plk cakap "MULUT TU CANTIK CKIT" ewah sedap pulak berkata2..aku bals balik "MULUT KAMU TU TOLONG CANTIKKAN DULU"..ooohhh sesungguhnya waktu itu aku rase sgt2 terkilan dan secara autonya aku berkata..mintak maaf sy tidak akn menghallkan segal ilmu yg sy bg sampai mati..teringt2 sem lepas aku ajr diorg..hah lantak la..sorry ok..aku ni mudah terasa..so hal ni rase mcm makan dalam ckit..sbb tu aku rase lawatan industri ni mmg buat aku rase sakit hati..
so point aku kt cni-->BETAPA SUSAHNYA NK JADIK PENDIDIK ZAMAN SEKARANG..
sbbnya --> budak zaman skang kurang ajar
sesungguhnya aku kesian kt budk2 yg nk belajr dok dlm komuniti yg xnk belajr ni..
kpd yg bakal mengjar di POLI, persiapkan la diri anda sesungguhnya anda akan mengalami tahap ketensionan yg tinggi berdepan dgn plejar2 di POLI..kalo nk crite bnyk lg la bende yg kene thn..blh buat episod aku rase..kalah bilangn episod prison break tu..xtau dh mcm mane gaya lg nk didik..tegas xjalan, lembut pun xjalan..KERAS hati..n for the information bil pelajar yg bila ditnya SEMBahYANG or NOT, most of them will say..NO..kelas sistem aku seramai 20 org tu..xsampai 10 pun yg smyg..rasenye kiter dh blh buat rumusan sbb ape otak xguna hati xpkai..ok aku update ckit gmbr g lawatan tu

pndgn dari ats dam

3 dara pingitan..bersantai di tepi tasik..aku rase mcm aku makin kembang jerk

ni ler budak2nyer..aku rase nk letak tnda bulat jer kt muka budak sorg tu..

13 comments:

Anonymous said...

Sabar jek la dik non..mmg student la ni xmcm kita dulu2..cekalkan hati kuatkan semangat..kita nak mngadap diorg lama lagi ni..ade 28,29 thun lg..ni suma cabaran..Yakin boleh ok...peace..

Ami said...

scary nye zie,kurang sopan sungguh budok tue.tape2 awok penyabar orgnye,gi ngadu ko pahmi gih,tapi gak,sayo tok leh imagine muko awok maroh,awok penah maroh ko?:p

~ iza ~ said...

adeih..
mmg bengang tahap cipan dpt student mcm ni..
karang ditegur2 sgt, nnti dia kata.. "mak ayah saya pun tak buat mcm ni"
hmm..ni la masalahnya..

sabar la ek..
dugaan sebagai pendidik namanya ni..
;)

nanonano said...

yerrr..
skt tinye kena cmtu.ishk..
sabar je la kan,
mmg prangai budak bsr lg teruk dr perangai dak sekolah..
silap hb kite lak kene buli..

p/s: lawa la tempat tu

Anonymous said...

k.nana: erm mmg sabar jer la..nasib ler sijil jer so sem dpn dh xyh hadap diorg lg..sem satu lg jer la..

amie: mmg scary the movie ar..hampes sungguh..hurm ngadu kr fhami die lak takut sy diapa2kan ke..eh sy mmg bekeng ami..dgn stdnt dkleh baik2 ngat.hehe

iza:teringt kta2 lec time bljar dlu, kite ni membawa keturunan..mcm tu perangai kiter mcm tu keturunan kita..ahaks..

nano:tu la perangai budak ebsar lg truk..dh jadik rebung kan..kenyir mmg lawa..nk honymoon pun blh tp bermalam atas bot ar

xeea said...

kite dulu, baru 1st day masuk ngajar, dah kena sound dgn sorang budak,

"puan, kat kelas ni tak boleh garang2 tau. kitorang tak suka."

amboi. belum2 dah warning aku. siap buat muka macam bagus je. rasa nak cili2 je mulut dia.

betul lah kak. kena banyak sabar. xleh buat macam kat U. ko malas, ko punya hal. kat poli atau KK lain.

dah la kita manjang kena jadik PA tak bergaji diorang. nak ingatkan assignment dah anta ke, kuiz dah amik lom.

ikut hati, malas je nak amik tau.

oh, tuhan. kuatkanlah hati kami.

huuu

Anonymous said...

betul dan setuju
walaupun sy ni takde pengalaman mengajar
tapi sgt setuju dgn penyataan yg budak2 zaman sekarang ni sgt kurang ajar...
tak tahu lah kenapa mcm tu ek

SINCHAN KPTM said...

mmg budak2 zaman sekarang ni kurang ajar skit ngan lec..kdg2 stdnt sek rendah pn dah pandai krg ajar ngan cikgu.tak mcm kite dulu2 time sek kalo kene pukul ke ngan cikgu lagi takut nak bgtau parent sbb mkin kene mrh lagi ngan dieorg..mmg tahap kesabaran nak jd tenaga pngajar skrg kene tinggi...^_____^

Mr.Tokey said...

wah...kejutan utk aku.kena belajar silat ultraman ni.blk kg esok aku bw stick hoki mai ngajar polisas.msk kelas bw stick hoki.panas ht nih.

KAK RAINBOW said...

aziyana...senang tak nak jd lec nie? nak apply mana yer? sian awak? mmg zaman skrg susah jd pendidik. pelajar tak mcm pelajtar dulu2 byk yg kuang ajar dgn pengajar. sabar ye.

nurul aziyana said...

xeea: tu budak ngade2 namenyer..sekolah pun xmcm ni..kuiz test ujian nk kene remind 40 kali..tu pun nasib ler nk dtg jumpe

yanie:hurm hati xjernih agknyer..tu yg kurg ajar

sinchan:kiter dlu ngn skang ni jauh panggang dr api..dh kcikkan hati ckgu punyer la susah hati cmner nk mintk maaf

eduvilz:erm ko nnt nk ngjr ko ready la bnyk2..mmg menuntut kekuatan mental la

nurul:nk apply poly, apply via spp (suruhanjaya perkhidmatan pendidikan)..erm kene intebiu..jd lect xsusah sgt tp tu la kene thn ngn budak2..sakit jiwa jugk

Wani Rahman said...

hai..samalah pengalaman kite..saya ngajar kat KK..mcm tu lah pattern pelajar especially sijil..sbb mulut diorg jahat,kita pun kena jahat mulut jgak n tegas takut bebudak nie pijak kepala..anyway nak kawen nie jgn selalu marah2..sabar bnyak2 ek..

**mrs.F**

Mat said...

salam...1st skali minta maaf le klu sy mnyibok kat sini n byknlh brsbr dgn kerenah bbdk tu....sbnrnye sy tgh cari alamt n no pon phak pngurusan empgn hidro ni...sbb klas sy nak bt lwtn industri kat sana untk sem dpan..so sy mntak jasa baik akak la klu ade no pon n almat phk pgrsan empgn hidro ni, tlong email kan kat sy bleh x...lg 1 klu akak x ksah bleh ceritakn x serba sdkit prsdur yg perlu dilakukan untk mmbt lwatn indstri ke sane...sy dh puas tnye mmbr yg dh pnh g sane tp dorg pon xde no..search kt itnet pon xde..sy harap akak bleh membntu sy..mntak tlg ssgt..madara6891@yahoo.com or mohdkazi68@gmail.com