Tuesday, April 21, 2009

Sajer jer..utk mengisi masa lapang waktu dlu2

Entry ini dibuat kerana aku bosan - setelah berpenat lelah n xsempat nk bernafas secara dalam2 akibat penangan audit SIRIM di jabtan..nk buat entry ttg kawen..xder ape nk diceritakan buat masa ni..skang ni tgh menDIY kad kawen plk-handmade ok!heheh ek apsl aku terlebih rajin plk nk melecehkan diri buat bende alah tu seme-semata2 nkkan kelainan n kepuasan hati *hakikatnya aku suke nyusahkan diriku sdn*

~~~~~~~~~~~~~~(^-^)~~~~~~~~~~~~~~

dlu sblm aku dipostingkan aku menganggur 3bulan - same ngn xeea cuma die lebih lama tnm anggur di rumah suaminya...dlm masa 3 bulan tu, mcm2 bende aku buat..*xder la bnyk bende pun..hari2 pun kene bebel ngn mak kesaygn sbb mls kemas umah even aku dh kemas n masak*..aku sempat jadik ckgu ganti 2x -di sek ren n sek tek..huhu dgn gaji tu blh la aku tampung kehidupan aku yg xbergaji slma 3bulan masa mula2 dipostingkan..alhamdulillah..mcm2 pengalaman dpt -tp aku sesungguhnya lebih suke ngjar org besar dr org kecik..aduh sukar utk kawal budak2 kecik dlm kelas ni..kiter mngjr kt depan die main kejar2 balng2 kt belkng..kalu bukn ank org, ngn budak2 tu skali aku baling tp nasib baik iman mengatasi nafsu..ecewah..nasib la budak..

ngjar kt sek half day jer-tu yg buat aku bez..gaji agk lumayan dgn working hours cenggitu..so blk sek wajib tdo-sgt penat aku rase walau sepruh hri jerk..keje sampingn bermula-jahit manik..dlu itu la satu2nya keje yg aku dok hadap dgn penuh ketekunan..satu2nya keje yg aku sngt fokus..keje yg sempat aku makan hasilnya..mula baju aku semua dibarukan dgn manik2..then baju mak aku pulak jadik mangsa..bile jiran aku nmpk, die amik upah..woohoho sonot beb dpt duit hasil tgn sdn..

ni baju cousin aku-baju yg pling bnyk buat aku tdo lmbt


baju sdn sempat snap utk 2 helai jerk..

herot perot lg first time jahit bende ni..hahahha..ape pun hemtam

baju mak aku pun xsempat nk snap..bile dh masuk keje, masa utk beads sewng mmg xde sgt..almaklum lah balik ptg dh mmg penat nk hadap lagi bedne2 halus tu mmg buat juling bji mata ar..tp dlm kebzan itu aku sempat siap utk 1 baju plain aku..

lepas kawen aku ingt aku nk ceburkan diri lg dlm bidang ni..hehe nk ambil upah plk since opismate2 pun ade yg bertanya..tp itu pun dgn izin suami..maner la tau kan bz dok hadap ni takut suami nnt kecil hati sbb lyn xckup..hahahha..xnk..

9 comments:

nanonano said...

hahaha jgn kak..
lepas kawen kene beri spenuh perhatian tuk laki ok,
klu x..
derhaka namenye..
hiks
:p

nurul aziyana said...

nano:hahha sbb tu kene mintk izin suami dlu..kalu die bg ok la

Unknown said...

yana, bukak kelas lah
dayu dtg kuantan
dayu gi menuntut ilmu
tak pun, tiap kali balik maran
dayu lari jap gi kuantan
biar mak mertua cegil2 bijik mata tgk mnantu dia asal balik kg ilang je
hahahahahaha

alah nanti hulur lah baju speasang dua kan ngan manik lg
mesti sengih balik dia kan

xeea said...

rajinnyeeeee akak!
boleh bukak butik camni. nti kite tukang beli je. heee

kite ni, keja pelihara perut suami je. nampak jugak hasilnya. hahaha

nurul aziyana said...

dayu:haha buat kelas?aisey..kalo bujang blh la yana buat kelas kt umah bujang yana tu..dh kawen nk buat kelas kt maner tu yer..kui2..hehhe yana bljr sdn jer..tp yg bunga tu bljr dr org yg mahir

xeea:nk bukak butik kene xdan tgn nk menjahit..hurm pelihara perut suami hasilnya lg berbaloi xeea..lg besar phalanya

anil lutaze said...

waa...yana sgt berbakat...sila bukak kelas oke... ;P

Ija1202 said...

bakat anugerah Allah...
cantek yana..klu mendapat keizinan dan support dr suami lagi bersemangat kan??
nti blh ler tempah jahit manik kat yana jer..

ღnFashyaღ said...

fashya pon berangan2 nak belajar jahit manik2 nie...
adela 2-3 baju yang dijahit manik, tp yang simple2 jek...
nway, bagus jugak wat bisness ni..lumayan...tp kene mintak izin suamila kan...hihi...
cam fashya ske jahit baju kurung, so malam2 la time nak menjahit..pastu kalo tunang call je xdapat nak layan die call, die ckp, nti pas kawen abesla die terabai...asik ngadap mesin jahit je...waaaaaaaaaa...xmau jadik derhaka...haha(^_^)

nurul aziyana said...

anil:haha opismate pun suoh wt kusus jht manik..adeh..time budak2 cuti blh la..time students ade mmg xdapet la..

ija:hehe yana takut nk amik tmpahn sbnrnya sbb takut lmbt siap..huhu..tp sgt bez bla dh dpt upahnya

fasha:yana sgt la teringin nk jhit bju kurung sdn..huhh tp entah bile pndai..aritu bljr smpai ptong jer..jhitnya tidak..smpai skang kain tu xbercantum..hehe suami org pling xblh diabaikan