Wednesday, May 6, 2009

Topik pg Hot FM-Lamanya Bercinta..*aku le tu*

Gara-gara lambt g opis ari ni kes bgn tutp jam n sambung tdo, aku sempat dgr topik pg hot fm arini-LAMANYA BERCINTA..ewah..topik ni sgt la merujuk kpd aku n fahmi..masuk thn ni hampir 8thn kami bercinta..waaa lama kan?ade org bercinta bukan main tip top tp kawen ngn org lain kesudahnnya..tp kitrg, alhamdulillah akan dipanjangkan lg cinta ini dlm mahligai perkahwinan yg bakal kami bina nnt..xder org lain dh *cewah ayt,xmenahan*..harapan sgt la tinggi agar hubungan cinta ini kekal hingga akhir hayat..insyaAllah..ameeen...
~~~~~~~~~~~~~~~*******~~~~~~~~~~~~~~~~~
penah ade yg bertnya.."mcm mane blh berthn sampai 8thn"..susah nk jawab soln tu..ntah la..tipu la kalo kater xpenah gaduh..kami penah bergaduh sampai rase nk putus tp alhamdulillah xpenah sampai ke thp putus dan sambung balik..semenye sbb MENGALAH aje..hilangkan EGO utk kebhagiaan..cuba utk MEMBERI KEMAAFAN dan MEMINTA MAAF..aku fikir itu la kot yg buat kami bertahan selain perasaan cinta n syg..

kisah cinta kmi pnjng..*dh bukak buku cite, kalu rase nk bc silakan, kalu bosan biarkan aje, jgn diteruskan bc kisah ni*

~~~~~~~~~~~~~~~*******~~~~~~~~~~~~~~~~~

Form 4, aku dpt twrn belajar di MRSM Jasin, MElaka..masa tu aku aku mentah lg, xpenah berpisah ngn parents, xpenah tinggal asrama..jadi seharusnya mak bapak aku risau aku sorg2 dok sejauh MELAKA tu..1st time dok asrama aku rase x ok, rase nk blik, tiap2 hari call mak nk balik..kalo dh tiap2 hari mak bapak aku pun bosan la nk mlyn aku ni..so ayh aku pkai org dalam, mintk tukar aku ke MRSM pengkalan chepa, kelantan..dekat la besut-PC tu, kalo kater aku nk blik, senang ckit aku blh balik sdn..hehehe..akhirnya sebulan dok kt jasin, aku tukar PC..

tmpat aku bertemu jodoh..

rindunya tempat ini..

tmpt ni xsempat ngn batch kami..baru dibina..dh lamer xmenjenguk so xtau aper perkembangan

**********
sudah ditakdirkan agaknya..aku dimasukkan ke kelas OMAR walau pd awlnya aku mintk dimasukkan ke kelas lain..dan di sini aku berjumpa ngn EN FAHMI kesygnan..kami sekelas..disebbkn aku masuk lmbt, aku rase terasing..budak baru la katakan..xder kawn2 lg tp alhamdulillah omarean ni sgt la peramah, baik2 seme lelaki n perempuan..xder pun yg buli aku..rupanya 1st time aku masuk, ader crite di sebaliknya yg aku xtahu sehingga aku dh declare ngn fahmi..fahmi kate 1 st time aku emlangkah masuk kelas, die dh rase cinta pndang pertama..ewah..kecik2 dh pndai yer bang..hehehe..tp aku hairan sbb time tu aku gemuk ok, mukaku tembam..so mcm mane die blh terpkt kt aku pdhl budak2 pompuan omarean ni comel2 n cun2 belaka *kelas kami ade model sorg ok*..

subjek sejarah kitrg belajar kt cni..sejarah kan subjek bosan..so perlu suasana yg ade angin sepoi2 bhsa..dok bersila atas lantai tu n kadang2 kt cni pun presentation jadik jgk..ckgu sej sgt besh..xtau tmpt ni masih wjud ke tak lg
**********
bile dh lame2 dok kt PC, aku dh semakin serasi ngn budak2 kelas..kami digelar kanak2 ribena sbb smuanya sama rendah..thp ketinggian lebih kurg same..ader 2 org jer yg tinggi melangit..tmbah2 kami ni suke berlari xkire nk g mana pun, nk ke lab, nk balik, nk ke dewan makan semua berlari..beznye kalu dpt ulang balik saat indah itu..so disebabkan kanak2 ribena tu, aku xder perasaan nk berkapel2 zaman sek ni..lgpun budak2 klas smua dianggap dh mcm adik beradik..xder pun yg kapel same2 kelas kitrg time tu..tp rupanya dl senyap, en fahmi kesygn minat kt aku..ececeh..even perangai aku time tu keanak2an jer aku rase..katanya die pling suke bile tgk aku present kt depan kelas..hurm ader jgk yg berminat..ish2..jodoh ke???mungkin..

taman ni jugk slalu dijadikan sbg tmpt kelas sejarah dan agama..kalo dok dlm kelas kompem tido..so ckgu bwk belajar dlm taman..taman ni jgk tmpat lepak2 sambil stadi kalo mls nk prep kt kelas

*********
slama 2thn di MRSM PC, sampai habis aku mmg xkapel pun..penah jgk skali main2 wish lagu kt en fahmi tu..aku layan sekejap tp time tu serius mmg xder perasaan so drpd aku mainkan perasaan die, lebih baik berterus terang..lepas tu dh xmain2 dh..kawan mcm biasa..*cian abg..*
lepas result spm kuar, aku xtua pun die dpt brape tp yg aku tahu, die terer dr aku, result tentula tinggi dr aku..7A jer aku dpt..uhuhk kene marah ngn mak..tu la main2 lg kan..

********
tamat sek kitrg lost contact..aku xtau ke mana hala tuju en fhami ni..kt maner die sambung bljar seme aku xtau..sehingga la..ade satu hari tu aku dpt miss called dr no yg xdikenali..masa tuh aku dh smabung bljar kt UTHM dlm thn ke2 (time tu KUiTTHO)..nk ditakdirkan kami mmg ader jodoh kot, aku rase nk tnye ni sape??sblm ni kalo der mc aku mmg xlyn ar kalo xkenal tp xtau nape..tergerak hati nk tahu..aku bls balik..n wut a suprised, EN FAHMI kesygn rupanya..waaa dh lamer lost contact, cmner die leh tahu no aku???setelah dpt dr ex classmte kitrg jugk..sejak itu..kami berhubung..bertukar2 crita..

*******
bile dh berhubung, mcm2 yg dibualkan..mula2 membahsakan diri aku-ko..yelah, member lama kan..lepas satu2 cerita dibualkan tetiba fahmi bercerita pasal mak die dh plih bakal isteri utknya..ewah awlnye mak cik*skang ni dh panggil ma*..n ntah macm maner aku rase takut..erk nape nk takut aku bukan ader paper ngn die pun..huhuh nth la..tp perasaan tu hadir..n fahmi jugk sbnrnya ingin berkata utk jadikna aku kapelnya tp dikiaskan dgn crite2 itu..malu agknya..akhirnya dipendekkan crite*crite dh makin pnjg*..akhirnya kitrg declare..time tu aku mmg xpkir pnjg utk menerimanya..xtau naper aku xpkir pnjng..huhuhu..

*******
di awal perhubungan..family mcm xrestu sgt..seblah aku n jugk sblh die..since ayh aku ni xsuke org kuala terengganu..anti beb!..n seblah die pun mak die dh meletakkan syrt bakal isteri mesti keje mengajar, org trgnu n adik beradik xramai..ha kan aku dh memnuhi syrt tu..orait aper..hehe..dipendekkan crita lg..fahmi ni pndai memjuk. setiap kali blk kg die mesti bukak crita pasl aku..akhirnya mak die pun stju..hehe n lepas aku wt sesi reunion ngn kakk n abgnya, diorg pun tulun support plihan hati adiknya yg sorg itu..sejak itu..ditruskan lg sehingga fahmi dpt belajar di autralia..percintaan jarak jauh bermula

*******
ok crite bersambung di lain entry..ader keje terpksa dibuat..hehehe tunggu...**terasa nk g mrsm PC, mengimbau kembli kenangan,penah terpkir2 nk amik wedding photo kt ctu..tp angan2 jerk*

14 comments:

[ nurul § jamal ] said...

walaupun penah dgr n tahu dah crite ni...tp..nak baca jugak..sambung la lagi cite..cite kite kan lebih kurang sama..hihi..kami pun lama gak bercinta.tahun ni insyaAllah 6tahun..kurang 2thn je dr aziyana..tp, at least korang dekat..huhuh...

Unknown said...

dayu suka baca kisah cinta org
lagi2 yg lama2 gini
tapi yana nyer best skit la
kitaorg.. pernah gaduh sampai putus hubungan
setahun lebih masing2 bawak haluan sendiri
bila sama2 keje kat KL
baru cinta bertaut semula..
alhamdullilah.. akhirnya jodoh kita mmg dgn dia kan

biar apa yang terjadi..
dengan dia gak kita bersatu
family ekwan pun awal2 tak bleh terima dayu sebab dayu org jauh..
mak dia nak org dekat2 je
tapi tu lah... jodoh kan

*yana kasik sambung cepat

fana said...

w/p sy x bace p sy tau hbgan korg mmg hebat..lama p yg sweet nya ending korg.. kawen akahir nya

Suraya Jafar said...

cepat sambung.. cepat.. jgn tangguh2..

-yani- said...

alahai bersambung lak..
tak sabar nak tunggu sambungan seterusnye ni
:)

nanonano said...

sy nk msuk 10 taun da..
tp cam kejap je..
hihi
akhirnye kawen jugak,
yeay !
:p

~ iza ~ said...

sweetnya kisah cinta dia..
8 tahun..kalau masa tu baby, skrg dah masuk darjah 2 dah.. :)

mcm ending citer2 princess..
they happily ever after.. (ni la pengaruh duk baca buku2 cerita anak2 sedara..hehe)

p/s: sambung plz..

[ Hanie ] said...

bertuahnya kamu :D Tak semua yg percintaannya berakhir dgn perkahwinan kan. Erm memang betul, kena kurangkan ego dan sabar je dgn dugaan yg dtg. Hehe. Macam kami ni pulak..kenal nya sekejap dah rasa serasi, lain benar dgn kisah cinta kamu berdua :D

lynn md noh said...

lor..mrsm pc kee..ade kenal itu cikgu md noh ka?

anil lutaze said...

Tahniah yana...semoga percintaan berkekalan ke akhir hayat

Ami said...

ya betul!kanak2 ribena kite nie kan dulu,lari gi lab kimia,class sejarah kat tmn ulat kat astaka la,pastu yg best sekali berebut lunch kat DS hahaha kelako giler kan zie pikir2 balik.dok sangka kite kawen dgn classmate =p harith tue lagi la,dulu kene baling botol dgn saye huuhu.pahmi nie plok,bile maso dok usha mek na nie?saye dgn harith gi balik pc 3 thn lepas,harith royat ke pak guard tue kitorang students sini dulu,so nok masuk pusing2,die bagi hihi,so kitorang gi jln sapa ke block academic aa.awok dgn pahmi pon gi lah nati.hopefully gathering omar tahun depan ami and harith bleh join!

SINCHAN KPTM said...

wow..lame nye ek..8 taun...saye baru nak msuk 5 taun...alhamdulillah masih ngan die....boleh wat novel cite awk ni..bestt..suke dgr citer org pertama kali jumpe..^___^

antalya said...

wahh fahmi kecik2 dh pandai cinta pdg pertama ek. seb baik tak ganggu study kan

pamie said...

huhuu malu la i u..adeihh