Friday, November 26, 2010

Sebulan sudaaaa

Begitu cepat masa berlalu..berakhirnya tempoh sebulan berpantang..baru sebulan..pantang nk kene cukup 44 hr..hehe amik syrat jer tu..klo ikutkn aku ni xpntang sangt pun..stokin smpai hari ke20 jer pakai..mkn pun aku dh cilok ckit2 yg dikatakan xboleh tu..bertungku n berurut mmg langsung xbuat sbb berank bedah ni terhad ckit nk bertungku..aku cuma tido ats tilam panas zhulian jer..nsib baik ada tilam berubat tu, merasa jugk la aura pnas..lbih kurang bertungku jugk..yg lain2 mmg xbuat..kdng2 sllu kne bebel ngn mak sbb lgak xserupa org berank..aku sengih jer la..aku ni jenis xtahan godaan esp bab makan..kt kepala ni dok bayang makan yg best2 jer..tmbah2 bila tgk afc lg berganda2 rase nk mkn..

Ada sebulan lg aku nk bermanja2 peluk cium dgn husna 24/7..22hb 12 dh naik keje, rase mcm nk amik cuti lg je sbb bla dh naik keje nnt kompem asik rindu rinduan jer same husna..aku xtau mcm mane kehidupan n rutin aku bila dh kerja nnt..pasti 100% berubah..skrang ni boleh lg nk ikut rentak tido husna..husna tido aku tido..husna bgn lambat aku pun bangun sama jam dgn dia..pendek kata santai betul..ada pulak mak yang membantu jga husna, tolong basuh poo husna, basuh kain husna ngn kain aku skali, mandikan husna, dodoikan husna..

Suka tgk husna bila die tido..

Husna pulak nangis jer aku angkat, sumbat susu dan aku masih layan die klo asik nk beriba..Tp realitinya semua itu akan berakhir sebulan lg..bila dh kerja, dh nk kna hntar husna pd org utk jgaan mna mungkin nk dilayan klo asik nk beriba jer..huh risau bila pkir mcm mane org treat anak kita..harap2 husna behave n xmelalak n senang utk dijga..

dan satu lg yg asik bermain di pkiran aku..

Kita tgk la betapa kelam kabutnya aku nnt bila naik kerja..tp apa pun fikiran mesti positif..normal la 1st time menjadi ibu kalo kelam kabut menguruskan anak kan?? dan tidak lupa aku mempunyai hubby yg rajin menjga anaknya..positif..positif dan mesti positif..bukan ke pengalaman menjadi ibu sesuatu yg indah tambah2 bila tgk anak membesar dengan sihat dan ceria..ya Allah permudahkan la aku utk menjadi ibu ter
baik buat husna..

8 comments:

MuzZz said...

K.Yana..Insya Allah..segalanye dipermudahkan..syukurlah dpt suami yg membantu..lagi2 ibu BF ni..byk da leh ringankan beban tu..Bolehnye..bila da jadi ibu ni..automatik tau nak handle anak nnt..mula2 biasa la..trial session..hehe.

Mrs Nageb said...

semoga semuanya akan ok :)

nur easy said...

singgah jalan-jalan..comey husna

JMR said...

tahniah..dh sebulan ek..br aku sedar..berpntang la puan oii..nnt2 takde lenguh sana, lenguh sini bila dh agk berumur, ni mak & nenek aku la yg citer..:-p

nanonano said...

hehe betul tu kak..
slamat mnjalani kehidupan yg mncabar lepas ni..
hehe

CaHaYa^KetEnaNGan said...

nak komen la..nurul pun dulu tak berpantang sgt..tp stokin bleh tahan..lama gak la pakai..cuma 1st day bersalin tak pakai..terus mak mertua tegur..ye la masa tu tak reti apa2..kalau bertungku pun sama..bila rasa perlu je bertungku..pakai barut pun sama..tp tu la bila mak dtg..tgk tak baring..asyik kena tegur je..tak bertungku asyik kena tegur je..hehe..bukan apa..takut lenguh2 di kemudian hari..mmg syok ader anak..bila tension tgk anak..terus tak tension..itu la nikmatnya anak..muka bersih..sejuk hati ni melihat..kita sbg ibu, kena la didik anak sebaik mungkin...

nurul aziyana said...

muz: hehehe automatik ek..harap2 la muz..bf pun nk kene rajin, keje kene pantas dh

nrs nageb:insyaAllah

nur easy: singgah la lg

jmr: huhu sbulan lebih doh..wah2 tu die tok dok bebel dh..hahaha

na:mmg mencabar n menguji kesabaran

nurul:hehehe ni MIL bebel jugk..tp mcm tu jer la..sengih jugk..erm mmg suka tgk muka budak2 kan, suci murni xder masalah

izzatiM said...

salam

saje blogwalking
feel free to visit my blogshop. kedaicikzati.blogspot.com :)

btw thanks ya.. :)