Tuesday, April 16, 2013

Vitamin Ibu Menyusu Pelengkap Nutrisi

Vitamin khas untuk ibu menyusu secara asasnya mengandungi 4 jenis supplement. Vitamin-vitamin ini dicadangkan khusus untuk memenuhi keperluan badan bagi ibu menyusu. Sebenarnya keutamaan bagi seorang ibu menyusu BUKANLAH semata-mata untuk memperbanyakkan susu ibu tetapi juga perlu memastikan badannya sihat dan cergas, cukup nutrisi agar boleh mengelakkan diri dari stress, sakit dan letih.



KLIK UNTUK TUMBESARAN

Kenapa ibu menyusu perlukan vitamin tambahan?

Ibu menyusu (saya pun masih menyusu) kerap kali mengeluh akibat keletihan badan. Badan cepat letih dan lesu, tidak bertenaga dan punya mood yang adakala OK adakala KO. Bila badan letih, mula la kita akan rasa sangap, mengantuk, takde mood nak buat kerja, pendek kata malas nak buat kerja. Bahaya kalau dibiarkan perasaan malas menguasai diri. Takkan kita asyik nak menepek je sebab keletihan.

Apa punca badan letih? Boleh baca lanjut punca2 di sini. Jadi, apa yang saya nk tekankan adalah jalan penyelesaian untuk ibu-ibu yang sering letih khasnya ibu2 yang sedang menyusui anak. Ibu menyusu memerlukan lebih kalori dalam makanan harian kerana jumlah kalori yang terbakar semasa menyusukan bayi adalah lebih kurang 500 sehari. jadi adalah amat penting ibu2 menyusu makan dengan portion yang betul untuk memnuhi keperluan badan.


Set khas untuk ibu menyusu ini mengandungi VITALEA, BCOMPLEX, ALFALFA DAN NUTRIFERON .Fungsi bagi setiap vitamin tersebut secara ringkasnya adalah seperti berikut:

VITALEA: Multivitamin yang memenuhi keperluan 28 dan mineral penting. Memenuhi keperluan zat besi kepada badan untuk pembinaan sel darah merah. Mereka yang kurang sel darah merah akan mudah penat dan cepat marah.

BCOMPLEX:  Vitamin B12 yang terkandung di dalam Bcomplex bertindak untuk membawa oksigen ke seluruh sel tubuh. Badan mudah penat kerana kekurangan oksigen dalm sel badan. Bcomplex juga dikenali sebagai vitamin anti stress kerana pengambilannya memberi kesan tenang dalam diri. 

ALFALFA: Sebagai milk booster, membantu pengeluaran susu ibu, membantu dalam merawat keintiman ibu


NUTRIFERON: Immune booster semulajadi yg menjalani penyelidikan selama 40 tahun yang boleh meningkatkan paras interferon semulajadi dalam badan.Sangat digalakkan untuk diambil oleh ibu-ibu yang mempunyai masalah antibodi lemah, senang jatuh sakit dan sakit yang lambat untuk baik. 

Ingat, ibu yang tertekan, letih mungkin tidak dapat menyusukan anaknya dengna baik. Ibu yang tertekan dan letih mungkin akan mempengaruhi mood si anak yang disusukan. Ibu yang tertekan dan letih mungkin tidak dapat melakukan kerja-kerja rumah dengan sempurna. Ibu yang tertekan dan letih mungkin tidak dapat melayan suami dengna sebaik-baiknya. Tambahan pula ibu-ibu menyusu tdak boleh menagmbil sembarangan ubat jika jatuh sakit seperti demam, selsema atau sakit yang lain. Pengambilan sesetengah antibiotik pula boleh menyebabkan susu menjadi kurang dan pastinya ini adalah sesuatu yang menakutkan ibu2 menyusu.

Jika anda salah seorang ibu menyusu yang sering letih dan tertekan, bertindak sekarang!! Penuhi kekurangn nutrisi dalam badan dengan pengambilan vitamin semulajadi yang selamat dan berkesan dari SHAKLEE untuk melengkapkan perjalanan penyusuan anda dengna lebih baik.

Bagaimana nk dapatkan vitamin untuk ibu menyusu ini? Saya adalah pengedar sah SHAKLEE di kawasan KUANTAN, Hubungi saya untuk mendapatkan produk SHAKLEE.


Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, Bukit Istana, Kolej Shahputra, POLISAS, UIA Kuantan, IM 2, 8
Penghantaran menggunakan POS LAJU dan GDEX untuk selurh MALAYSIA. 
Nak jadi ahli SHAKLEE? Klik sini ya  




No comments: