Tuesday, April 22, 2014

Cipta Income Hampir Ratusan Ribu Di Sebalik Sliding Door

Apa ada pada SLIDING DOOR?
Saya beranggapan ia hanyalah sebuah pintu yang boleh dibuka tutup. Kotak pemikiran hanya boleh membanyangkan sliding door adalah pintu seperti dalam gambarajah ini apabila menyebut sliding door.



Barangkali anda juga terbayang objek yang sama kan? Hanya pintu biasa yang tidak punya apa2 keistimewaan yang pelik.
Tapi berbeza dengan Master Coordinator Azrin Mohd. Nyata kotak pemikiran seorang master Coordinator Shaklee adalah berbeza. Sliding door adalah objek yg menjadi motivasi sehingga menginspirasikan beliau untuk melangkah lebih jauh ke puncak hingga mampu untuk menjadi WAHM dan mencipta income hampir ratusan ribu sebulan. Hebat! Sememangnya Allah tidak menjadikan sesuatu dengan sia-sia melainkan untuk mereka yang berfikir!

Apakah motivasi yang terbit dari Sliding Door?
Ianya telah dirungkai oleh Master Azrin sendiri dalam ucapannya di Majlis Master Celebration beliau dan suami di Pullman Putrajaya 19 April. Detik sejarah itu dikongsikan oleh ratusan hadirin yang hadir.


The magic of sliding door was revealed!! Simple tapi penuh makna. Disebabkan sliding door ahli OSF (Our Shaklee Family) yang hanya bermula dari 6 orang kini bakal mencecah 2000 ahli. Di sebalik sliding door inclome yg hanya bermula dengna Rm27 kini mencecah ratusan ribu. Kata Master Azrin yang lebih mesra dipanggil Mamarin oleh kami ahli keluarga OSF,.

Setiap kali anda mendengar ada orang lain bercakap dan anda tak boleh buat, TUTUP SLIDING DOOR !
I can see u but i cant hear u and u look funny outside! 

"Ala susah la buat shaklee ni".. teeeet tutup sliding door tu
"Takkan guna ko jadi master".. teeeet tutup sliding door tu 
Setiap kali kita dengar orang2 merendahkan kita, meruntuhkan motivasi kita, tutup sliding door anda!!




Yang istimewanya mamarin adalah Master yang pertama dari Borneo yang jadi master dengan 100% online. 95% downline mamarin adalah dari semenanjung. 
Sepanjang perjalanan menuju master mamarin tidak pernah sekalipun hadir kelas offline yang uplinenya buat, tidak pernah tapi mamarin buktikan walaupun laut china selatan yang memisahkan antara beliau dgn upline mamarin mampu untuk melangkah hingga capai Master. So pesan master,  dont limit your imagination!
Walaupun tak pernah bersua dgn upline, walaupun upline jauh beribu batu tapi tu bukan alasan untuk tidak boleh bergerak pantas, tidak boleh belajar, tidak boleh buat mcm orang lain.  Kebanyakan leader saya yg dh berjaya naik rank pun tidak berada di sekitar saya..saya di kuatan tapi mereka di KL, di JB, di Melaka. 


Peluang untuk hadir master celebration ni sangat menarik. Pusat berkumpulnya ramai SID dari seluruh malaysia mmg menunjukkan ikatan ukhuwah yg sngt rapat walaupun berlainan group. 

bersama Master yang diraikan


Suprise dari master Azrin untuk kami :)


Mamarin dan suami yang sngt supportive :)

Inilah salah satu sebab sebenarnya saya masih fokus dan masih setia dengan bizz Shaklee. Inilah keistimewaan shaklee. Bukan sekadar untuk tambah pendapatan, tapi ukhuwah antara kami yg saling memberi inspirasi tidak dapat dinilai dengan jumlah pendapatan yang diterima. Ianya lebih mahal dari segala-galanya... Terima kasih Mamarin kerana didik dan bimbing kami dengan penuh kasih sayang :) Im proud to be part of ur shaklee family. 







No comments: