Monday, April 14, 2014

Jangan Join Ahli Shaklee, Pengakuan Eksklusif dari SID aka Pengedar Shaklee Kuantan

Saya ahli shaklee yang dah hampir nak masuk 1 tahun 8 bulan. Saya juga pengedar sah Shaklee yang bertapak di Kuantan, Pahang. Saya terjebak dengan Shaklee dek kerana terpesona dengan kata-kata indah dari opismate saya yang sekarang bergelar upline saya. Kata2nya biasa tapi ade sedikit magnet yang menyebabkan hati saya nurani saya berbisik untuk bertanya lantas membeli 1 product yang berhantu. Bukan product hantu tu yang saya nk story tapi bahana ayat-ayat upline saya tu yang menyebabkan saya terjebak dengan Shaklee, satu syarikat MLM yang merubah hidup saya.

Menyesalkah saya memulakan langkah pertama mendaftar sebagai ahli Shaklee??
Andai kata masa dapat diundur semula, adakah sy batalkan hasrat itu??
Hidup saya dihantui Shaklee. Sukar untuk saya bebaskan fikiran saya dari semua yang berkaitan dengan Shaklee. Sungguh-sungguh rasa dihantui dan diburui. Tenang kah saya? Gembirakah saya??

Semuanya akan terjawab jika korang baca sampai habis.
Sebelum saya kupas semua persoalan di atas, sy nak cerita dlu apa akibatnya kalau join ahli shaklee ni

Akibat join shaklee...
DUIT KERETA BULAN-BULAN shaklee yang bayar! Bukan dari duit gaji saya mahupun duit gaji suami. Tapi duit gaji dari Shaklee. Bukan setahun sekali atau sekali seumur hidup dibayar, tapi setiap bulan. Berapa Shaklee bayar? Itu biarlah menjadi rahsia antara saya dengan pihak Shaklee.


Akibat join shaklee...
Saya tahu macam-macam ilmu yang mungkin ramai tak tahu. Penting, ya ilmu paling penting! Setiap kali dpt ilmu baru mesti saya akan kata " ooo, baru tahu.." atau "ooo, serius tak pernah tahu pasal ni" atau "perghhh, ini mmg mantap! mujur dpt discover" Ini semua sebab dan akibat berkawan dengan ramai org dalam biz Shaklee ni. Pengaruh rakan sebaya, rakan yg tak sebaya pun ade. Memang bahaya join Shaklee ni, cepat terpengaruh! Dari selalu banyak alasan dah jadi ape pun nak jadi, jadi lah asal dpt capai impian. Dari tak reti motivasi dah tahu dah motivator terkenal. Dari malas nk buat amalan sunat dah bertukar jadi perkara yg syiok untuk dibuat. haaiih macam2 la..nk cerita lgi mmg tak habis.

Akibat join shaklee...
Rak buku kt rumah dan pejabat dah penuh. Xmuat nak susun. Ntah kenapa akibat join Shaklee ni macam-macam buku beli. Kedai buku dh jadi tempat yg seronok untuk window shopping..eh bukan window dh mmg keluar kedai dengan bimbit plastik ada buku. Jatuh cinta dengan buku..mcm2 buku boleh jadi bahan bacaan. Dulu tak seghairah macam ni terhadap buku.

Akibat join shaklee...
Boleh bercuti 5 stars FREE. Tahun lepas terpaksa pergi bercuti ke Kota Kinabalu. Shaklee punya pasal la ni. Dah kene pi bercuti semua ongkosnya ditanggung. Duduk hotel 5 stars pulak tu. Tahun ni pulak dapat lagi bercuti ke US, juga 5 stars. Suami boleh tumpang sekaki pulak tu, tak payah dia belikan tiket, die bayarkan sewa hotel dan tanggung makan minum. Akibat join shaklee, jimat poket suami, hati pun gembira. 


Akibat join shaklee...
Saya ada peluang untuk meluaskan rezeki. Rezeki datang dari pelbagai cabang. Rezeki datang kerana ukhuwah dan silaturrahim yang banyak dibina dalam network Shaklee ni. Saya berkawan, berhubung dengan ramai orang. Saya ada peluang untuk meluaskan rezeki dengan cara berzakat dan menderma. Dulu kekangan kewangan memberi batas kepada nilaian zakat dan derma. Dulu tak pernah berzakat..zakat fitrah la yg sokmo2 bayar tapi tu pun suami yg bayar. Saya dulu bukan lagi yang sekarang. 

Ni antara akibat saya join Shaklee. Ni kesan daripada saya ambil keputusan untuk register ahli Shaklee Julai 2012 yang lepas. Ni hasilnya yg saya lalui dan alami. 
Jadi menyesalkah saya memulakan langkah pertama mendaftar sebagai ahli Shaklee?? 
YA! Tapi sesalan saya lain. Saya menyesal kerana tidak mendaftar lebih awal dari itu walaupun saya dah tahu ttg Shaklee sejak 2010. Seandainya saya tahu potensi saya begitu cerah dengan Shaklee, seandainya saya tahu begitu banyak kelebihan menjadi ahli shaklee dan jana pendapatan dengannnya, seandainya saya tahu melalui Shaklee segala impian sy tercapai.... tak mengapa.. Allah telah aturkan perjalanan hidup saya. Apa yg penting saya sngt beryukur sy telah baut keputusan yg tepat untuk daftar ahli shaklee suatu ketika dlu. 

Andai kata masa dapat diundur semula, adakah sy batalkan hasrat itu??
TIDAK!! Tapi andai masa diundur semula, saya nak daftar lebih awal dari tu. Saya nak berkecimpung lebih awal dan berkenalan dengna Shaklee lebih awal supaya impian saya dpt dilaksanakan lebih awal. Mungkin sekarang sy adalah WAHM :)

Hidup saya dihantui Shaklee. Sukar untuk saya bebaskan fikiran saya dari semua yang berkaitan dengan Shaklee. Sungguh-sungguh rasa dihantui dan diburui. Tenang kah saya? Gembirakah saya??
Saya gembira. Banyak kegembiraan yg saya dpt. Saya gembira dapat bantu ramai rakan2 saya untuk jana pendapatan sampingan di kala keadaan ekonomi yg semakin mendesak. Saya gembira tatkala ada perjumpaan dengan kawan2 sealiran, gembira tatkala menghadiri apa2 majlis anjuran Shaklee (ade peluang tido hotel :)) Saya gembira dengan ingatan kawan2 seangkatan, saya gembira kerana ramai mendoakan saya. Saya gembira terjun dlm biznes yang menjadi, yang memberi banyak peluang dlm hidup saya dan yang penting memberi peluang kepada saya untuk memilih! Pilih apa yang saya suka tanpa limit.

Apa yang saya boleh cakap Shaklee bukanlah sekadar saya jual barang atau saya makan supplement shaklee, tapi ianya lebih dari tu. Saya hanya rasa dan tahu apabila saya join ahli Shaklee. Ada banyak kelebihan dan kebaikan join ahli shaklee.. Kalau nak tahu boleh klik link ini 

Nasihat saya untuk mereka di luar sana yang ingin merasa akibat join ahli Shaklee seperti saya, boleh bertindak sekarang namun awas, nasihat saya JANGAN JOIN AHLI SHAKLEE jika

  • Orang yg ajak anda join tu tak tahu consultation cara makan. Mereka yg tak tahu cara makan insyaaAllah tak tahu juga nak coaching kalau anda ade niat nk bizz shaklee
  •  Orang yang tidak dikenali ajak join ahli di branch shaklee. Kebarangkalian untuk anda lost selepas itu adalah 99%
  • {untuk yg nak bizz pulak} anda tak mahu jana sebarang wang tambahan sebab sekarang dah cukup semua dah, dah financial freedom, nak dpt duit tapi dengan goyang kaki je pendek kata hanya nk buat bizz paling mudah.
Kalau tiada dalam senarai di atas, maka saya alu-alukan kehadiran uolss untuk daftar dan join group saya membina empayar shaklee bersama2. Ingat, tips nak register ahli shaklee, pilih group yang betul, mentor yang betul dan kaedah yang betul.



Saya adalah pengedar sah shaklee kawasan KUANTAN. Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut tentang ahli shaklee anda pada hari ini. 

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com




No comments: