Wednesday, May 28, 2014

Join keahliah Shaklee dengan cara menipu? Anda sudah terkena

Join ahli Shaklee dengan cara menipu? kalau sudah terkene APTB lah.. kalau belum meh baca supaya anda boleh elak proses tipu menipu ni.
Memang betul, ramai yang telah mendaftar ahli shaklee sehingga angka ahli shaklee sudah meningkat ke 7 angka. Dalam ramai-ramai yang daftar ahli Shaklee, ada di antara mereka telah tertipu dengan cara pendaftaran keahlian mereka. Tertipu yang macam mana tu?


Sebelum saya reveal bentuk penipuan yang memang mengelirukan, saya terangkan dulu bagaimana untuk nak daftar ahli Shaklee, of course dengan cara dan guideline yang betul. Supaya apabila kelak anda ingin mendaftar ahli Shaklee, jika info yang diberikan oleh bakal upline tersebut sama dengan apa yang saya terangkan di sini, anda tak ragu-ragu dan tidak berkata "nanti saya fikir dulu" atau "oo xpelah kalo gitu, sy xjadi" . Sepatutnya anda mampu untuk bina masa depan lebih hebat dengan peluang bersama Shaklee, tetapi dengan kaedah yg tidak betul anda bakal stuck di pertengahan jalan.

Nak jadi ahli Shaklee atau Pengedar Shaklee, hanya ada 2 cara. Yang berbayar dan yang percuma. Namun jangan salah anggap tentang perkataan PERCUMA tu. Percuma di sini bermakna anda tidak perlu membayar yuran keahlian RM75 (sem) atau RM85 (ss) tetapi anda masih lagi perlu membayar harga product.

2 cara tersebut diterangkan lebih details di bawah.

CARA #1: 
Pendafataran dengan yuran sebanyak RM75(sem) dan Rm85 (sbh srwk)  ini boleh dilakukan bila anda nk jadi ahli shaklee tanpa membuat sebarang pembelian. Pendek kata hanya nk daftar sahaja. Andai kata anda nak terus buat pembelian contoh 1 tin ESP, anda sudah layak untuk dapat harga ahli dan penghantaran akan terus dilakukan oleh pihak SHAKLEE bersama dengan manual kit ( buku produk, senarai harga buku resit dan flyers). 

CARA #2: 
Keahlian secara percuma boleh didapti sekiranya anda ingin mendafatar sekaligus nak beli barang dalam jumlah POINT adalah 200 (lebih kurang total pembelian RM650-690). Hanya bayar barang sahaja dan kos pengeposan RM10, tidak perlu lagi bayar yuran RM75/RM85

OK cara yang betul dh diterangkan. Macam mana pula cara yang tak betul?
Cara yang tak betul adalah: 

"Register FREE, terus diberi harga ahli, daftar sahaja dan ID akan diberi, kalau ada bajet boleh buat belian" 

Disokong pulak dengan "bila dh jadi member, banyak tau bonus yang ahli dpt

Maknanya, anda tidak perlu bayar apa2 pada permulaannya walau hakikatnya syarat utama nak join ahli adalah RM75. Hanya perkataan PERCUMA diberitahu. Makna "kalau ada bajet boleh buat pembelian" memberi maksud bila anda nk buat pembelian, masa tu la anda dikehendaki untuk membayar RM75 untuk mengkatifkan ID anda. Jadi, takde yang free sebenarnya. Hanya untuk menarik minat untuk join ahli bila ade word FREE. Tektik ini tidak lain dan tidak bukan sama sahaja dengan kaedah head hunting. 

Mengenai bonus pula, tidak semestinya masuk ahli trus dapat bonus. Ada yang dh setahun join ahli Shaklee tapi tak pernah merasa bonus walau 1 sen. Adalah satu penipuan besar jika tidak buat apa-apa tapi bonus masuk berkepuk-kepuk. Hanya yang berusaha besar akan dapat bonus besar. Ya mmg betul bonus shaklee best dan banyak, tapi hanya untuk mereka yang tekun berusaha, tidak mengenal erti putus asa sanggup berkorban masa dan tenaga. Man jadda wajada. Siapa usaha dia yang dapat. Anda perlu tahu ttg hal ni. Saya tidak memberikan janji-janji kosong yang boleh menyebabkan anda rasa tertipu. 

Bagaimana lagi mereka boleh menarik minat anda?
Anda mungkin akan diberitahu "Boleh register dulu, nnt sy terangkan dengan lebih detail..Biz Shaklee ni banyak pakej tapi hanya diterangkan dlm group lepas register then barulah boleh pilih pakej yg mana

Anda perlu diterangkan secara details. Pengguna ada hak untuk tahu details atas setiap yang ditawarkan. Dan pakej apa yang ditawarkan? Setahu saya tiada pakej yang ditawarkan oleh pihak Shaklee malaysia melainkan dengan pembelian Gold Ambassador..itupun jika ingin menaja ahli dari Indonesia. Jangan biarkan anda terkontang kanting tanpa info lengkap berkenaannya sebelum anda bersetuju. Jangan jadi ahli Shaklee secara semborono.

Sebelum anda mengambil keputusan menajdi ahli Shaklee dengan siapa, jom semak dahulu dengan memiliki ebook ini.

7 Ciri IDEAL Seorang Penaja Shaklee Yang Sepatutnya Saya Tahu Sejak 7 Tahun Lepas

Kandungan ebook ini boleh membantu anda dari segi: 
  • ketahui penaja berisiko tinggi
  • 4 tips jika “dialah orangnya”
  • kenapa pakar pemasaran masih tidak ke mana-mana
Untuk memiliki ebook ini, boleh emailkan kepada saya  di ummi_anayiza@yahoo.com

No comments: