Wednesday, November 4, 2015

Cara Rendahkan Bacaan Gula Dalam Darah Tanpa Ubat

Saya pernah borak santai dengan suami kenapa pesakit kencing manis ni kena potong kaki, sensitif bila kena luka, luka kecik tapi boleh merebak menjadi lebih teruk dan lambat pula nak baik. Jawapan suami saya ulas semula dalam bentuk analogi. Cukup makan, sedaplah membiak. Aaahaa, macam mana pula tu?
Cukup makan, sedap lah membiak.

Ceritanya begini 

Makanan bagi bakteria adalah gula. Bila bacaan gula dalam darah tinggi, banyak lah bekalan makanan untuk bakteria. Boleh beranak pinak dengan happy. Jadi bila pesakit kencing manis mengalami luka, kenapa lambat baik malah boleh merebak jadi lebih buruk adalah kerana bakteia dah berumahtangga dek kerana banyak gula dalam darah.



Masalahnya sekarang pesakit kencing manis memang sukar nak kontrol paras gula melainkan memang amalkan diet yang strict. Antara amalan pemakanan yang sebaiknya diambil oleh pesakit kencing manis adalah
  • Makanan rendah glisemik indexIndeks glisemik adalah satu ukuran tentang kadar cepat atau lambat metabolisma karbohidrat makanan untuk ditukarkan kepada kepada gula darah di dalam tubuh.
  • Makanan kurang gulaGula adalah sebahagian daripada karbohidrat walaupun  nilai nutriennya sangat sedikit. Jika mereka yang menghidap diabetes membuat banyak  tukar ganti makanan tinggi gula di dalam sajian harian, mereka akan kekurangan bekalan karbohidrat tinggi nutrien yang diperlukan secukupnya untuk kekal sihat. Sebaliknya, diet seharian mereka akan dimonopoli oleh makanan berkalori kosong iaitu kalori tanpa  nutrien penting (nutrien yang terdapat dalam makanan sihat).
  • Elakkan makanan berkanji seperti pulut, beras (terutama beras siam), gandum, jenis-jenis ubi seperti ubi kentang dan ubi kayu
  • Buah-buahan (durian dan rambutan tak boleh lebih dari 2 ulas) dan sayur-sayuran
Apa cara yang boleh bantu pesakit kencing manis untuk turunkan gula dalam darah supaya boleh elak risiko luka yang lambat baik dan lebih buruk potong kaki. Kalau dah sampai bernanah dan sel-sel di tempat luka dah mati, option terakhir memang kena potong la. Kalau boleh kita nak elak la macam tu kan. 

Susah uolls bila dah kena potong, memang berkerusi roda la jawabnya.. macam mak mertua saya. Nak pergi mana-mana pun agak sukar. Kita yang tengok pun terasa sukar apatah lagi yang akan menanggungnya seumur hidup. Jadi cegah tu lebih baik dari mengubati bila dah kena.

Apa yang boleh merendahkan gula dalam darah?

VIVIX.

VIVIX adalah campuran polifenol kuat, dan eksklusif dengan bahan-bahan yang ditunjukkan dalam kajian makmal untuk memberi kesan positif empat mekanisme utama penuaan selular, termasuk membantu untuk melindungi dan membaiki kerosakan DNA , mempengaruhi pengawal selia genetik jangka hayat sel , menggalakkan mitokondria pengeluaran tenaga, dan pembentukan perlahan terhadap AGE (advanced glycation end products)


Bukan untuk rendahkan bacaan gula dalam kencing manis sahaja, tapi bagus untuk rendahkan bacaan kolestrol dalam darah.

Antara ciri-ciri kehebatan VIVIX
  • Tonik anti penuaan terbaik dunia. 25 lebih muda dengan pengambilan VIVIX kerana VIVIX melambatkan penuaan sel.
  • Supplement pertama dunia yang mampu menembusi sehingga ke peringkat DNA (dalam sel). DNA dilindungi sepenuhnya.
  • Merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan  polifenol. Mengandungi campuran unik botani Poggonum Cuspidatum , Anggur Muscadine , Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang amat kaya dengan polifenol.
  • Penyelamat bagi masalah kulit yang kronik 
  • Ramuan Vivix yang 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) mampu melambatkan pembentukan AGE.
  • Sesuai untuk semua penyakit kronik seperti kencing manis, darah tinggi, jantung, buah pinggang, kanser, merokok, strok/angin ahmar, SLE, keletihan kronik, kegemukan dan banyak lagi penyakit-penyakit lain. 
Dengan segala keistimewaan VIVIX ni, banyak membantu mereka yang ada masalah kesihatan samda kronik atau tidak untuk rasa lebih baik dan lebih sihat. Saya sendiri bekalkan mak mertua saya dengan vivix untuk kontrol paras gula dan memberi tenaga kepada beliau. Alhamdulillah setakat dah berbelas botol beliau ambil tiada masalah luka-luka yang kronik, badan lebih bertenaga dan tekanan darah juga stabil.


Lagi testimoni di entry INI

Jika nak turunkan paras gula dan boleh elak daripada komplikasi lebih kronik akibat dari kencing manis seperti potong kaki, mati pucuk, kegagalan buah pinggang, jantung dan mata buta lakukan pencegahan dari sekarang. 

Dapatkan VIVIX dengan klik button di bawah. Peringatan: Hubungi saya terlebih dahulu sebelum buat pembelian jika ingin nikmati discount 20-30% dengan register ahli Shaklee. Atau penjimatan lebih berganda dengan pembelian Twin Pack. Jimat sehingga RM390 dan secara automatik akan dapat keahlian PERCUMA.


Hubungi saya untuk dapatkan keahlian melalui pembelian VIVIX Twin Pack

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 011-11548031 atau klik http://aziyanashaklee.wasap.my
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan

No comments: