Saturday, December 17, 2016

PCOS: Resveratrol Bantu Seimbangkan Hormon Wanita Yang Mengidap PCOS

Kajian yang dah diterbitkan dalam jurnal Endocrine Society's Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism telah menunjukkan bahawa Resveratrol boleh membantu menangani ketidakseimbangan hormon di kalangan wanita yang mengidap PCOS, iaitu salah satu masalah kesuburan di kalangan wanita.


Bila berkahwin, normal kan kita nak zuriat. Tiada yang kahwin tapi tak mau zuriat.
Zuriat ni penyambung generasi, pewaris kepada mak ayah. Tapi tak semua orang ada rezeki mudah dapat anak atau bahasa orang kita, terus lekat.

Mungkin sebelum kahwin, tak tahu pun ada masalah kesuburan. Bila dah kahwin, dah rancang untuk dapat zuriat baru dapat tahu ada masalah kesuburan. Namun ianya bukan lah penamat. Masih ada cara untuk dapatkan zuriat. Malah ramai yang pengidap PCOS ni berjaya hamil akhirnya.

Entry ni mungkin boleh bantu pasangan di luar sana yang isteri ada masalah PCOS bahawa masih ada jalan untuk stabilkan hormon dan rancang kehamilan. Yang penting jangan putus asa.

Apa masalah sebenarnya bila wanita mengidap PCOS? Kenapa PCOS menyebabkan sukar hamil?



Semuanya berkait dengan hormon.
Wanita yang mempunyai PCOS mempunyai testosteron yang lebih tinggi dan hormon androgen yang lebih rendah daripada purata. Walaupun hormon testosteron ni biasanya dikaitkan dengan lelaki, wanita juga mempunyai jumlah hormon testosteron yang kecil.

Keadaan inilah yang menjadi penyebab wanita menghadapi PCOS. Apa akibat PCOS?
Ia boleh menyumbang kepada
  • haid yang tidak teratur atau tidak hadir haid
  • Kemandulan
  • Masalah berat badan
  • Masalah jerawat 
  • Rambut yang berlebihan pada muka dan badan. 
  • Risiko yang lebih tinggi untuk mendapat masalah kesihatan yang lain, seperti kencing manis.
Wanita yang ada masalah PCOS memang seharusnya mendapat rawatan kesuburan dengan doktor pakar sakit puan.
Walaubagaimanapun dalam masa yang sama boleh berikhtiar dengan VIVIX.

Kenapa VIVIX?

Kandungan VIVIX yang kaya dengan resveratrol boleh membantu untuk mereka yang ada masalah PCOS untuk mendapatkan kelebihan Resveratrol bagi masalah hormon yang tidak stabil.


[sumber: SINI]




Resveratrol ni biasanya terdapat dalam wine merah. Tapi kalau orang Islam takkan nak minum wine pulak kan untuk dapat kelebihan Resveratrol ni. Jadi cara terbaik dan halal adalah melalui Vivix. Lagipun untuk dapat kebaikan resveratrol 100 gelas wain sehari. Orang bukan islam pun tak praktikal nak minum 100 gelas sehari..mau pengsan tak bangkit-bankit ye dak? 

Bukan itu sahaj kelebihan resveratrol ni tapi ianya juga memberi kesan yang baik untuk mengurangkan risiko diabetes di kalangan wanita PCOS. Jadi dah boleh dapat kebaikan lain juga. 

[sumber: SINI]

Bab jerawat dan masalah berat badan? Pun Vivix boleh membantu. Lagipun salah satu amalan bagi mereka yang alami PCOS adalah harus mengamlakan diet rendah index glisemik dan exercise bagi mengawal berat badan. 

Dari segi jerawat, resveratrol dikatakan membantu untuk menghalang pertumbuhan bakteria dengan cara melemahkan struktur membran bakteria. Selain itu resveratrol membantu untuk mengurangkan inflamasi bagi jerawat kronik. Resveratrol adalah antioksidan yang sangat kuat, bermakna ia akan  memusnahkan radikal bebas dalam badan  dan juga melindungi sebum daripada pengoksidaan yang menyekatkan liang pori wajah. 


Ingin dapatkan Vivix sebagai ikhtiar kepada masalah PCOS? 
Boleh hubungi ummi di talian berikut 

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan




No comments: