Wednesday, January 25, 2017

Hilangkan Masalah Kulit Wajah Kusam Dan Kasar Umur 30an Dengan Cara Paling Best

Hilangkan Masalah Kulit Wajah Kusam Dan Kasar Cara Paling Best

Kalau tengok retis-retis tu kulit haluihhhhnya la ..geram je kan. Awat depa tu cun melecun ghupe macam takdak langsung masalah kulit. Yang ada jerawat setompok dua dan cover dengan foundation tu kita abaikan la. 



Hat yang memang kulit licin gebu putih pinkish ni memang boleh buat wanita-wanita yang bukan retis ni jeles la jugak kan. Jadi bila kulit kusam dan kasar, alahai bertambah jeles. Nak la jugak kan dapat kulit licin dan halus tanpa noda.

Lama dah duk mencari solusi dan penyelesaian untuk kulit kusam dan kasar. Tapi tak jumpa-jumpa? Mai Kak Yana kongsi cara yang best, superb best la untuk dapatkan struktur kulit yang halus, cerah dan nampak awet muda.

Oppsss sabar...sabar..

Mula-mula kita tengok dulu kenapa agaknya kulit jadi kasar dan kusam.

Salah satu sebabnya penuaan. Bila dah menginjak ke umur 30an ni macam-macam la masalah kulit mula hinggap. Dengan jeragatnya la, jerawatnya lah, pori-pori makin besar lah. Paling common jeragat. Dah la payah nak hilang kan. Setompok ha dia mai kat muka tu. Bila jumpa orang rasa nak sorok je muka. Betul tak?

Semuanya berkait dengan penuaan sel.

Dalam badan kita ni yang utama adalah sel. Bila umur makin meningkat performance sel mula menurun. Ditambah dengan kerosakan sel yang dipercepatkan dengan radikal bebas, sel-sel badan jadi makin lemah.

Ini termasuk lah sel kulit.

Sebab tu semakin meningkat umur, kulit kita akan nampak kasar dan kusam. TOmpok-tompok hitam makin banyak timbul. Sel-sel mati tidak digantikan dengan sel-sel yang baru. Kolagen kulit juga dirosakkan oleh radikal bebas ni. Jadi kulit dah mula nak timbul garis-garis halus. Bahasa mudah, garis kedutan dah timbul. Kalau tak percaya boleh tengok bila kita senyum. Ada tanda garis di mata tu tanda awal dah tu.

Boleh tak tangguhkan penuaan?

Atau dengan kata lain suburkan sel agar sel tu tidak menua. Bila menua sel akan cepat rosak. jadi nak lambatkan kerosakan sel tu?

Luckily, penemuaan dari kajian klinikal telah membuktikan kerosakan sel boleh dilambatkan dengan antioksidan resveratrol. Wow. Resveratrol tu apa?

Resveratrol adalah satu sebatian yang mempunyai kuasa antioksidan yang tinggi dan membantu melambatkan kerosakan sel. Resveratrol mempunyai polifenolik dan aktiviti antioksidan yang mana telah didapati berpotensi meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan dalam kajian makmal dari seluruh dunia.

Kajian ini juga mendapati bahawa resveratrol mengaktifkan pengawal selia genetik, yang mungkin mempunyai kesan positif ke atas DNA, kesihatan selular, dan metabolisme.




Dari segi penjagaan kulit, tekanan oksidatif dalam badan boleh memberi kesan kepada kulit.Radikal bebas dihasilkan apabila kita se

Makin tua secara semula jadi dan oleh faktor-faktor luaran seperti cahaya ultraungu, pencemaran dan rokok. Oksigen reaktif ini berkumpul di dalam sel di mana ia merosakkan membran lipid, protein dan DNA.

Radikal bebas mengurangkan kolagen kulit dan tanda penuaan lebih cepat berlaku. Tekanan oksidatif juga meningkatkan sintesis pelbagai pengantara keradangan yang menyumbang kepada penuaan kulit.

Jadi adalah penting untuk kita protect kerosakan akibat dari radikal bebas ni dengan antioksidan. Dan antioksidan yang sangat memberi impak kepada sel termasuk sel kulit adalah Vivix.
           


 Antioksidan akan mengaktifkan pembaharuan sel untuk mencapai ketegangan dalam kulit (pertumbuhan sel-sel epidermis dan menghalang kehilangan ketegangan kulit akibat penuaan). 
Jadi apa lagi, konsisten dengan Vivix dan tengok hasilnya. Memang senyum lebar. Segalanya tegang. No more kulit kasar. No more kulit kusam. Badan juga sentiasa bertenaga. Dan yang penting sebagai insurans perlindungan terhadapa penyakit kronik. 


Nak dapatkan Vivix, boleh hubungi Kak Yana di talian berikut 

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Taman Impian, Kampung Padang, Taman Impian



No comments: