Wednesday, January 4, 2017

Rahsia Dipermudahkan Urusan dan Dimakbulkan Hajat

Jumpa rahsia berjaya, rahsia jana income 5 angka, rahsia customer berduyun-duyun datang kita suka nak klik kan? Rasa ingin tahu membuak-buak sebab nak jugak dapat macam tu.


Bagaimana pula rahsia agar dipermudahkan urusan? Dimakbulkan hajat? Pun sama juga lah. Mana ada orang taknak hajatnya makbul, mintak apa saje dapat. Kan?

Kalau dibaca-baca la kan, melalui pemerhatian Kak Yana orang-orang yang berjaya ni kebanyakan dari mereka ada amalan-amalan rohani yang menjadi pegangan mereka. Tidak mustahil lah, ada yang kaya tapi tawadduk, yang kaya tapi sangat humble, yang kaya tapi masjid tak tinggal, yang kaya tasbih di jari. Subhanallah tanda Allah sayang dan Allah rahmat.

Seronok kan bila hati tenang walaupun ada masalah, ada ujian.
Semoga kita semua dalam rahmat Allah,sentiasa tenang hadapi ujian, dijauhkan dari segala kesulitan dan dirungkaikan segala masalah. Hari-hari kita berdepan dengan masalah kan?

Yang bezanya, bagaimana kita hadapinya
Sebab itu sentiasa letak kebergantungan kepada Allah sebab Allah yang berikan kita ujian dan Allah jua yang bantu kita untuk selesaikannya. Allah yang atur segala-galanya

Ada banyak sebenarnya amalan-amalan yang boleh bantu kita untuk hadapi segala permasalahan hidup.

Antara yang  Kak yana selalu amalkan adalah bacaan zikir seperti di bawah

لاَ هَوْلَ وَلاَ قُوَّتَ اِلاَّبِاللّهِ
La haula wa la quwwata illa billah
(Tiada daya dan tiada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah semata-mata)



Kita nak gerakkan mata pun tak mampu kalau Allah tak izin. Apa lagi perkara-perkara yang besar. Jadi selalu lah baca zikir ni, untuk didik hati kita agar rasa kehambaan.

Kita nak sesuatu tapi kita tak bisa untuk milikinya kalau Allah tak izin kan. Jadi mintak la dengan penuh rasa mengharap. Hanya Allah ya Hayyum, ya Qayyum.
Ingat selalu , tidak ada usaha, kekuatan dan upaya selain dengan kehendak Allah. InsyaaAllah dengan rasa ikhlas, kita akan rasa urusan dipermudahkan

Satu lagi, amalkan istighfar. Sekurang-kurangnya 100x setiap hari. Waktu drive, waktu buat kerja, boleh di baca. Kadang-kadang ada dosa yang menghalang kita untuk dapat rahmat Allah. Kita hamba yang berdosa.


Jadi sebenarnya bukan susah sangat pun sebenarnya nak Allah mudahkan urusan kita dan makbulkan hajat. kalau kita dekatkan diri pada Yang Memberi insyaaAllah kita mudah aje dapat. Kalau tak dapat pun kita tenang-tenang aje. kadang-kadang Allah tangguhkan ke suatu masa yang paling sesuai. Husnuzhon gitu. 

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan


1 comment:

Nur Zahirah & Hafizan Lutfi said...

betul tu, Allah lebih tahu apa yang terbaik buat hambaNYA.