Thursday, December 28, 2017

2 Vitamin yang bertindak sebagai 'Pain Relief' Paling Berkesan Untuk Sakit Saraf

Biasa dengar ubat tahan sakit? Tujuannya untuk kawal rasa sakit bila sakit menyerang. Tapi tahu tak, vitamin pun boleh memberi tindakan yang sama bagi mereka yang ada masalah sakit saraf.
Sakit saraf ni memang boleh buat kita rasa sangat tak selesa. Pergerakan jadi terbatas.



Ada vitamin tertentu yang boleh bertindak sebagai 'pain relief' yang berkesan untuk sakit saraf.

Kak yana ni alahan ubat. jadi kebanyakan ubat tahan sakit memang tak boleh ambil. In fact, panadol juga tak boleh ambil. Inilah alternatif untuk kak yana bila diserang sakit. So memang proven lah bagi kak yana untuk tahan sakit.

Nak hilang sakit tumit kaki? Tonton video ini


Dua vitamin tersebut adalah

BCOMPLEX [bukti] dan OSTEMATRIX

Macam mana 2 vitamin ni boleh beri kelegaan? Sebelum tu kak yana nak cerita sikit pasal sistem saraf kita.

Sistem saraf kita bermula di otak dan saraf bersambung ke setiap bahagian tubuh, organ, kelenjar, jantung dan ke bawah ke jari kaki.

Otot akan hantar isyarat kepada otot, tendon, kelenjar, organ dan semua bahagian badan anda yang lain untuk melakukan pekerjaan tertentu melalui saraf.

Sebagai contoh, kalau kita letakkan tangan di permukaan yang panas, mesej akan dihantar kembali ke otak dan ia menghantar isyarat untuk mengangkat tangan kita. Semuanya sangat cepat jika sistem saraf kita dalam keadaan baik.

Tugas sistem saraf anda adalah untuk memberitahu otot anda apa yang perlu dilakukan. Sebagai contoh: menggerakkan kaki anda berjalan atau berlari, bernafas, mengepam darah,  Ini semua adalah kerja otot jadi ia memerlukan nutrient tertentu supaya dapat bekerja dengan lancar.

Dua nutrien yang sangat penting untuk fungsi badan adalah kalsium, magnesium (Ostematrix) dan Bcomplex

OSTEMATRIX 

OSTEMATRIX adalah pil kalsium magnesium dengan vitamin D. Tugas kalsium adalah untuk mengendalikan otot dan tugas magnesium adalah untuk melegakan otot. Contoh, denyutan jantung. jantung mengepam, kemudian relx, kemudian pam semula. Jika proses ini berlaku dengan baik dan berirama, kita akan sihat.



Kekurangan kalsium magnesium dalam badan boleh menyebabkan semua jenis gejala di dalam badan  - dari rasa tak selesa, kepada kesakitan dan, dalam kes yang sangat teruk, kematian.

Contoh la analogi nya macam telefon. kalau kita call orang, isyarat tak kuat mestilah percakapan akan terganggu sebab tak berapa nak dengar suara. Jadi isyarat tak sampai kan?

=====================================================
Baca juga >> Cara Kurangkan Sakit Slip Disc Elak Kerosakan Saraf kekal
=====================================================

Ostematrix Untuk Ibu Yang Nak Bersalin 


Sekiranya anda hamil, mineral ini sangat penting untuk anda dan bayi anda yang semakin membesar. Dikatakan, lebih mudah bersalin jika anda mempunyai kalsium yang cukup.

Kalsium dan magnesium adalah penting untuk mengekalkan nada otot yang normal, postur yang baik dan kontraksi otot yang kuat, terutama bila nak melahirkan anak. Ia juga penting untuk elak tumpah darah selepas bersalin.

Ostematrix Sumber Kalsium Magnesium Yang Lengkap 

Kalsium perlu berada dalam nisbah 2: 1 dengan magnesium dalam keseimbangan pH yang betul untuk diserap. Ia juga memerlukan vitamin D dan F (asid lemak penting). Vitamin D menyerapnya ke dalam aliran darah anda sementara F menariknya ke dalam tisu anda (termasuk tulang).

Ostematrix lengkap mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D

BCOMPLEX 

Vitamin B-complex mengandungi 8 vitamin B iaitu
  • B-1 -- thiamin; 
  • B-2 -- riboflavin; 
  • B-3 -- niacin; 
  • B-5 -- pantathoenic acid; 
  • B-6 -- pyridoxine; 
  • B-7 -- biotin; 
  • B-9 -- folic acid; 
  • B-12 -- cyanocobalamin.

Kepentingan Bcomplex adalah membantu dalam metabolisme, mencantikkan kulit dan nada otot, membantu sistem imun dan saraf dan penting untuk pertumbuhan sel dan pembahagian sel. 

Kesakitan kronik boleh berlaku dari serat saraf yang rosak atau cedera. Vitamin B secara klinikal boleh melegakan kesakitan kronik. 

Kajian di Institut Penyelidikan Parker College di Dallas, Texas, yang dilaporkan dalam edisi Mei 2003 "Psychology Today" menunjukkan bahawa kombinasi vitamin B membawa kelegaan kepada sakit belakang kronik dalam 30 hingga 60 minit dan berlangsung 6 hingga 12 jam. 

Bila kita skait, kita ambil ubat. Bukan ubat yang melegakan sakit tapi ubat itu mengaktifkan sesuatu dalam badan kita untuk memberi kesan sakit berkurangan. Begitulah juga tindakan Bcomplex. 

Namun tidak seperti dos ubat penahan sakit yang tinggi, dos Bcomplex yang tinggi tidak mempunyai kesan sampingan yang negatif.

Jadi jika kesakitan yang melibatkan saraf seperti sakit gigi, sakit slip disc, Bcomplex dan Ostematrix adalah vitamin yang paling selamat untuk diambil 

=================================================
=================================================

Macam mana nak dapatkan vitamin untuk legakan kesakitan ni ? 

Boleh Whats app ' Nak VITAMIN untuk Lega Sakit Saraf ' ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk bantu anak puan cepat sihat.

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JANA INCOME MODAL RENDAH DENGAN KAMI? SILA KLIK LINK INI 

NAK DAPAT PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN? DAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI




1 comment:

Ainun Kalisah said...

Ohhhhhh. Baru saya tauuu.