Monday, December 11, 2017

Cara Pulihkan Kulit Sunburn Agar Cerah Semula

Kulit sunburn atau kulit terbakar biasanya berlaku bila terlalu lama terdedah pada sinar cahaya matahari. Orang yang bersukan, atau yang memang kerja bawah panas matahari tak dapat lari dari kulit sunburn ni.



Kadang-kadang kalau main pantai pun boleh jadi sunburn juga terutama kalau tak pakai losyen perlindungan UV.

Nak hilang sunburn cepat? Tak mau la sampai berminggu-minggu kan duk berbelang je muka dek sunburn. Dalam entry ni kak yana tunjuk caranya.

Biasanya bila kulit sunburn, kita rasa pedih kat muka. Macam kulit nak merekah dan ada yang lebih teruk, merah merah. Jadi ada yang tampal hirisan timun, tomato nak kasik kesan sejuk. Ada juga yang pakai bedak sejuk.

Cara lebih advance dan senang, consume VITAMIN C dan VITAMIN E. Memang senang sebab telan je, dan kesan pun cepat.

Video ini mendedahkan kenapa Vitamin C Shaklee terbaik di pasaran. 


Kombinasi Vitamin C dan Vitamin E sangat bagus untuk bertindak sebagai sunblock. Keduanya bersifat antioksidan yang melindungi sel dari rosak akibat sinar UV. Ini feedback customer kak yana yang memang ada masalah kulit mudah sunburn.


Nak lagi cepat hilang, buat masker vitamin c dan vitamin e sekali. Kesannya lebih pantas dan puas hati. Fungsi vitamin C dan vitamin E untuk kecantikan kulit memang tak dapat nak sangkal lagi dah. Tau tak, tubuh kita ni mampu melakukan pelbagai perkara, tetapi ia tidak dapat menghasilkan atau menyimpan vitamin C. Oleh itu, kita perlu sentiasa mengambil vitamin C untuk tubuh  melalui pemakanan harian dan suplemen.

Kelebihan makan Vitamin, kulit juga anjal kerana vitamin C memainkan peranan penting dalam penyelenggaraan kolagen dengan mengekalkan enzim-enzim aktif yang terlibat dalam penghasilan kolagen kulit.




Vitamin E pulak memang boleh jadi sunblock semulajadi. Sebab tu kak yana sendiri sebelum keluar rumah memang telan Vitamin E terlebih dulu, sebab nak elak kerosakan kulit dan kulit cepat sunburn. Selain tu Vitamin E juga bantu cerahkan kulit, kurangkan garis kedut, rawat parut , rawat masalah jeragat

Kalau ada bajet lebih dan masalah sunburn yang kronik boleh ambil Vivix, tonik antioksidan yang sangat power untuk sunburn dan masalah jeragat akibat selalu terdedah kepada sinar matahari.

VIVIX tinggi antiksodan jadi ia sangat berkesan untuk mengelakkan kerosakan sel akibat radikal bebas.

Baca juga >> 4 Cara VIVIX Cantikkan Kulit, Terbukti Melalui Kajian


Kelebihan Vivix bukan sekadar untuk rawat masalah kulit sunburn tapi juga bantu elakkan dari penuaan awal dan pembentukan garis-garis penuaan. Kulit memang nampak awet muda dan licin.
Setakat sunburn tu, memang cepat kesan VIVIX ni.

Dapatkan VIVIX harga promosi di SINI , khas untuk disember sahaja.

Bagaimana nak dapatkan Vitamin C dan E untuk kulit sunburn


Boleh Whats app ' Nak VITAMIN Kulit Sunburn ' ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk bantu anak puan cepat sihat.

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Setiap pembelian dengan Kak Yana layak menerima
  • Konsultasi Percuma Secara Berterusan
  • Jadual pengambilan vitamin yang berkesan
  • Tips Kesihatan Exclusive

BERMINAT NAK JANA INCOME MODAL RENDAH DENGAN KAMI? SILA KLIK LINK INI 


 NAK DAPAT PENJIMATAN DALAM PEMBELIAN? DAFTAR AHLI SHAKLEE HARI INI






No comments: