Monday, June 2, 2014

Owh Mataku Rabun: CAROTOMAX Shaklee untuk mata terang

Artikel yang terbit di majalah Wanita Keluaran Nov 13 mengenai CAROTOMAX menarik perhatian pembaca untuk menanggani masalah mata rabun. Sememangnya cara yang paling bagus untuk masalah mata rabun adalah melalui pemakanan yang sihat, hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan yang kaya dengan vitamin A dan serat.



Apa punca mata rabun

Terlalu banyak terdedah kepada komputer atau menjalankan tugas yang memerlukan tumpuan tinggi adalah antara punca yang kerap berlaku masa kini. Yelah kan semua kerja guna komputer. Boleh dikatakan masuk kerja jam 8pg sampai balik jam 5 ptg kita mengadap komputer sepanjang masa. Melihat objek dekat terlalu lama menyebabkan otot mata menekan mata. 
Sebab itu selang 20-30 min selepas penggunaan komputer, kita disaran untuk berehat seketika dan melihat objek jauh untuk merehatkan mata, dengan syarat anda mesti fokus semasa melihat objek jauh tersebut. 

Faktor kurang mineral dan vitamin dalam pemakanan seharian juga boleh menyumbang. Kesibukan bekerja setiap hari menghalang untuk kita plan dan mencari makanan yg sihat dan cukup lengkap nutrisinya. Jadi kebanyakan dari kita mencari supplement untuk melengkapkan nutrisi harian. 

Kenapa sayur-sayuran dan buah-buahan dikatakan sangat baik untuk kesihatan mata dan keseluruhan tubuh? Ini kerana kehadiran karotenoid dlm sayur dan buah memberi kesan yang sangat bagus bukan sahaja untuk mengekalkan kesihatan mata, prostat, servic, paru-paru dan jantung untuk jangka masa yang panjang tapi juga merupakan bekalan antioksidan yang tinggi untuk melwan radikal bebas. 

Ada 4 jenis karotenoid yang hebat fungsinya
  1. Astaxanthin - daya pengesan radikal bebas yg tinggi dan mengekalkan tahap kolestrol. Juga bertindak sebagai perisai UVA dan UVB, jd kulit muka lebih berseri
  2. Likopena - bnyk terdpt dlm tomato, strawberry dan tembikai. Membantu mengekalkan kesihtan prostat, serviks dan sistem pembiakan
  3. Alfa dan Beta Carotene - menguatkan sistem imun badan. Beta carotene bertukar kepada retinol untuk menyokong daya penglihatan yang baik. Banyak terdpt dlm brokoli, lobak dan ubi keledek. 
  4. Lutein dan Zeaxantin - menyokong kesihatan mata disebabkan penuaan. Bnayak terdapat dlm sayur hijau
Bagaimana CAROTOMAX membantu untuk menjadikan mata lebih terang dan mengurangkan power spec mata anda?



Carotomax** adalah pilihan yang mudah kerana anda boleh mendapat keempat-empat faedah karotenoid dalam 1 kapsul. Ianya pilihan yang amat mudah dan cepat kerana kandungan carotomax mengandungi 
  • Beta Carotene seumpama 102 biji pisang
  • AStanxanthin seumpana sepotong ikan salmon
  • Likopena seumpama 714 biji buah aprikot
  • Lutein dan Zeaxantin seumpama 285 biji buah limau gedang
  • Alfa Carotene seumpama 89 biji buah rasberi

Keistimewaan yang utama bagi CAROTOMAX ni adalah ianya bukan sahaja memberikan sumber antioksidan yang tinggi untuk melindungi sel tubuh daripada serangna radikal bebas tapi juga membantu mereka yang mengalami masalah rabun mata untuk tidak mempunyai power mata yang tinggi. bagi yang mempunyai power mata yang rendah, amalan pengambilan CAROTOMAX yang konsisten boleh membebaskan anda daripada penggunaan kaca mata. 

Jika ingin membuat pesanan untuk carotomax, anda boleh klik gambar di bawah 



Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease


No comments: