Wednesday, June 27, 2018

Buat Duit Dengan Blog Melalui Akademi Blog Emerald

Blog boleh buat duit!. Ya, inilah pengalaman Kak Yana sepanjang 6 tahun berbiznes. Blog adalah medium utama bagaimana Kak Yana boleh jana income yang menguntungkan. Buat denganblog memang mudah. Bagi mereka yang jenis malu nak jumpa orang, buat duit online melalui medium blog adalah permulaan yang sangat bagus.



Ramai orang berblog dan pandai blogging. Dari hanya sekadar hobi dan suka menulis, blog boleh dijadikan pendapatan pasif dan aktif. Kita tulis, kita dapat duit. Write to wealth orang putih kata. Syok bukan?

Kak yana jadikan blog sebagai kedai maya yang open 24jam. Kita tidur pun masih ada yang berkunjung. Dan yang paling seronok, orang contact untuk beli dengan kita melalui entry blog yang kita buat. Kita pergi bercuti pun, kedai open 24jam. Bisnes masih berjalan seperti biasa di mana pun kita berada.

Bagi yang masih baru nak berjinak-jinak dengan dunia blog, boleh mula dulu dengan karangan entry yang berkisar tentang hobi, tempat jalan-jalan dan makan-makan, tips, motivasi atau apa sahaja yang uolls rasa nak bebel menggunakan medium blogspot kerana ianya FREE. Ini adalah latihan untuk menulis supaya kita biasa.

Jadi ini antara list yang perlu untuk mula jana income melalui blog

  • Setup blog - wajib ada akaun GMAIL
  • Isikan content yang nak dimasukkan dalam blog (Add Widget) 
  • Mula menulis dengan bahasa santai, tak payah jargon sangat. 
  • Jika entry2 yang bermanfaat seperti tips2 atau tutorial, boleh kongsi link enty di FB dan group2 untuk menarik pelawat. Dari situ kita akan kumpul pembaca dan bina hubungan dengan mereka. Pembaca komen, kena reply 
  • Bila dah biasa menulis, boleh mulakan fokus dengan content yang berkaitan untuk jana income 
Kak Yana tubuhkan Akademi Blog Emerald khas untuk mereka yang nak jana income melalui blog. pandai buat memang masyukkkk. 


Jadi apa yang ada dalam Akademi ni?

Termasuk semua list di atas. Diajar dari A to Z bermula cara nak setup blog. Dah ada blog, diajar pula macam mana nak menulis entry. Entry yang boleh ranking ke 1st page dan berpusu-pusu pelawat datang, seterusnya menarik pembeli juga merupakan isi kandungan utama dalam Akademi Blog Emerald ni. 

Ada lagi tau...
  • Teknik menulis pantas
  • Teknik menulis mesra SEO 
  • Teknik asas insert Video dalam entry 
  • Tips Pilih Niche Blog 
  • Q&A apa sahaja mengenai blog 
  • dam banyak lagi
InsyaaAllah akan ada juga contest penulisan entry dan hadiah yang menarik bagi pemenang. 

Jadi bagi ahli Shaklee under team kak yana iaitu Emerald Family yang nak jana income tambahan yang masyukk,  penyertaan ke Akademi ni adalah percuma. Kak yana alu2kan mana2 blogger yang berminat nak jana income 4 atau 5 angka hanya dengan blog untuk join sekaki. 

So jom sertai team kami dengan group support yang mantap. Boleh hubungi kak yana di 011-11548031 (atau klik link ini http://EFacademy.wasap.my)

'WRITE TO WEALTH"

turn your blog into money


No comments: