Friday, May 10, 2013

Set Penjagaan Rambut Gugur

Rambut gugur dengan banyak? Hari-hari dok sapu lantai sebab penuh dengan rambut gugur. Bila sikat rambut, segenggam yang keluar. Scary kan? Lama2 kepala akan jadi BOTAK! Wah tu lagi scary. Jadi jangan biarkan ianya berlarutan. Anda mesti buat sesuatu!



Kenapa rambut gugur?
Punca rambut gugur dikatakan boleh terjadi disebabkan perkara2 berikut:

1. Jangka hayat: jangka hayat rambut secara purata ialah 4.5 tahun; rambut kemudian gugur dan diganti dalam tempoh 6 bulan oleh rambut baru.

2. Kebiasaan: mencuci, mengering, dan memberus rambut semua boleh menyebabkan beberapa helai gugur; kebanyakan kita lakukan nya dengan kerap.

3. Penuaan: Selepas umur 30 tahun (dan selalunya sebelum), lelaki dan wanita mulakehilangan rambut, walaupun lelaki cenderung untuk mengalaminya pada kadar yang lebih cepat.

4. Corak kebotakan dikaitkan dengan testosteron. Ini menerangkan mengapa lebih ramai lelaki pengalaman corak kebotakan.

5. Tekanan emosi yang berlebihan

6. Menghidapi penyakit tertentu

7. Perubahan hormon

8. Kehamilan,bersalin, dan penggunaan pil kawalan kelahiran

9. Kesan kemoterapi


Jangan risau..kini masalah rambut gugur boleh diatasi dengan supplement. Betul ke? Yes!! Cuba lihat punca rambut gugur. Dari punca kita cari penyelesaian. Apa vitamin untuk mengatasi masalah rambut gugur? kenapa vitamin? Kerana penggunaan Vitamin dan mineral yang betul memainkan peranan penting dalam pertumbuhan rambut. Rambut juga merupakan tisu badan dan oleh itu, ia memerlukan nutrien tertentu untuk mengekalkan kesihatan dan keupayaan untuk berfungsi dengan baik itu. 



3 vitamin utama adalah: 

ESP : ESP adalah serbuk protin. Kekurangan protin menyebabkan pertumbuhan rambut menjadi perlahan. Pastikan bahawa anda makan cukup protein agar rambut anda tumbuh lebih cepat dan sihat. 

Bcomplex: Salah satu punca rambut gugur adalah disebabkan tekanan emosi. Bcomplex adalah vitamin anti stress yang membantu untuk memberi perasaan tenang. Kandungan utama vitamin B3 adalah berguna untuk membaiki aliran darah pada kulit kepala, vitamain B6 pulak untuk mengelakkan rambut dari gugur. Vitamin B12 juga memainkan peranan untuk elak rambut gugur. kesimpulannya kelebihan bcomplex sangat banyak untuk masalah rambut gugur. 


Zink:  Diet yang kurang zink boleh membawa kepada kelemahan sistem imun yang boleh menyebabkan keguguran rambut. Zink boleh memainkan peranan yang penting dalam modulation paras testosteron pada lelaki normal. (klik sini untuk mengetahui kebaikan zink untuk lelaki). Apabila hormon seimbang maka  risiko kehilangan rambut boleh dikurangkan. Zink boleh menguatkan folikel rambut anda dan boleh membantu mencegah beberapa jenis keguguran rambut. 

Dan shampoo untuk mengatasi masalah rambut adalah Revitilizing Shampoo. Istimewanya shampoo ni ia adalah bebas paraben, bebas SLS. PEngalaman sendiri, bila lepas guna shampoo ni rambut terasa sangat lembut dan kepala pun jadi ringan. Semasa shampoo memang selai dua je rmabut yang gugur berbanding bila guna shampoo yang lain. 

Meh kita tengok apa kata pengguna shampoo ni. Memang best!! dan terbaik!! 



Nak dengan testimoni live dari insan yang pernah mengalami keguguran rambut teruk sehingga nampak macam nak botak, jom ikuti video ni 


Untuk info lanjut berkenaan dengan set keguguran rambut dari SHAKLEE ini, sila hubungi saya 


Nurul Aziyana (ID 886587)


No Tel: 012-9576172

Email: ummi_anayiza@yahoo.com

COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease




No comments: