Saturday, November 2, 2013

Cegah rabun malam dengan Vitamin A

Tidak dapat melihat dengan baik waktu malam atau dalam cahaya yang samar-samar adalah tanda paling mudah menunjukkan anda menghadapi rabun malam.


Vitamin apa yang dapat membantu merawat rabun malam? 
Jawapannya adalah vitamin A. Kenapa?
Retina mata kita iaitu lapisan sel yang sensitif dengan cahaya yg terletak di belakang mata mengandungi amaun vitamin A yang tinggi terutamanya dalam sturuktur nipis yang dipanggil rod. Fungsinya khas untuk penglihatan di waktu malam. Jadi jika kita tidak mendapat bekalan vitamin A yang cukup , kita mungkin akan mendapat rabun malam.



Mungkin timbul persoalan, kenapa rabun malam biasanya terjadi kepada mereka yang berusia. Berbalik kepada persoalan usia atau lebih tepat penuaan, semakin kita meningkat usia atau berlaku penuaan, penglihatan malam akan menjadi semakin berkurangan. Dalam kes ini, pengambilan Vitamin A boleh membantu mengurangkan atau mencegah penurunan vitamin A dalam badan. Walaubagaimanapun sebelum anda mengambl vitamin A tambahan, pastikan pemeriksaan bersama doktor mata dilakukan terlebih dahulu bagi emgenalpast bahawa anda sememangnya mengalami rabun malam.

Apakah jenama vitamin A yang ada di pasaran dan boleh dicuba? Saya menyarankan agar CAROTOMAX SHAKLEE, sumber beta carotene yang baik dan berkesan. CAROTOMAX menawarkan karotenoid semulajadi yang berasal daripada buah-buahan pokok kelapa sawit dan alga dunaliellasalina. Kelebihan carotomax adalah untuk:

•    Memelihara kesihatan yang baik. *
•    Membantu mengekalkan tumbesaran, penglihatan dan 
      pertumbuhan tisu. *
•    Membantu dalam memelihara kesihatan kulit dan selaput 
      lendir. *

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Dapatkan CAROTOMAX SHAKLEE.anda hari ini dengan menghubungi saya

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM

No comments: