Monday, November 18, 2013

Kelebihan Polyphenols dalam VIVIX SHAKLEE

Carilah VIVIX Shaklee sebagai makanan tambahan harian anda. Kenapa saya berusaha untuk mempromosikan VIVIX? VIVIX..VIVIX..DAN VIVIX



Satu sebab utama adalah kerana VIVIX mengandungi Polyphenols. 

Apa sebenarnya Polyphenols?

Polyphenols adalah sejenis antioksidan yang terdapat di dalam makanan berasaskan tumbuh-tumbuhan seperti kranberi, anggur , zaitun , walnut, dan makanan sihat yang lain, dan ianya memberi manfaat kesihatan yang sangat ketara. Manfaat ini termasuk perlindungan terhadap penyakit Alzheimer dan masalah memori yang lain dan perlindungan terhadap kanser melalui perlindungan DNA. Faedah lain termasuk masa pemulihan dipendekkan untuk selesema dan lain-lain jangkitan virus, dan penampilan fizikal yang lebih baik melalui penampilan kulit yang lebih cantik.

Tau x radikal bebas? Kenapa dengan radikal bebas? Apa kesah dengan radikal bebas? 

Secara fizikalnya badan kita sakit penyebab utamanya adalah serangan radikal bebas.
Radikal bebas ni di samping merosakkan otak, juga boleh menyebabkan kerosakan kepada DNA yang terkandung di dalam semua sel-sel badan. Kadang-kadang, ini menyebabkan kerosakan kepada kod DNA yang mengawal replikasi sel dan sel jangka hayat. Apabila ini berlaku, sel-sel boleh mula membiak di luar kawalan, membentuk rantaian yang akhirnya membentuk tumor kanser.
Dalam kes ini Polyphenols boleh membantu merendahkan risiko kanser dengan cara menyahaktifkan radikal bebas, sekali gus menghalang kerosakan DNA.




Manfaat kedua polifenol adalah pemulihan yang lebih cepat daripada selesema, dan lain-lain jangkitan virus kecil. Kulit epal, serta buah-buahan merah atau berwarna ungu terang seperti kranberi, anggur hitam dan raspberi, mengandungi polyphenols tertentu yang bertentangan dengan virus. Khususnya, sebatian ini mengganggu keupayaan virus untuk menempel kepada sel-sel. Apabila virus tidak boleh membiak, badan kita mempunyai masa yang lebih pendek untuk menghapuskan mereka, sekali gus memendekkan masa pemulihan.


Dan manfaat yang ketiga yang sudah pastinya wanita amat sukakannya iaitu antioksidan ini boleh membantu mewujudkan penampilan fizikal yang lebih baik melalui penampilan yang lebih cantik pada kulitKranberi  zaitun dan lain-lain makanan yang kaya dengan lemak  sihat politaktepu byang erasaskan sayur-sayuran mengandungi polyphenols yang melindungi kulit daripada kerosakan alam sekitar, seperti radiasi solar. Sebatian ini juga membantu kulit mengekalkan keanjalan dan kecergasan semula jadi. Juga mengurangkan penampilan kedutan dan memperbaiki warna kulit secara keseluruhan.

Melihat kepada kebaikan dan manfaat Polyphenols yang terdapat di dalam VIVIX, boleh menjadikan VIVIX 10x lebih hebat tindakannya berbanding mana-mana product yang hanya menggunakan  resveratrol sahaja. Promosi bulan ini, dapatkan 2 botol VIVIX dan anda layak untuk join ahli shaklee secara PERCUMA!!




Dapatkan VIVIX SHAKLEE ini dengan menghubungi saya: 
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM

Luar KUANTAN, boleh gunakan perkhidmatan POS LAJU/GDEX untuk penghantaran.

3 comments:

Faiz Saaid said...

kena pinjam blog ni buat nota, memang best dan penerangan yang bagus

Rose MH said...

Saya pun nak guna buat study jugak ye k.aziyana..😍😍😍😍
Jzkk

Fadhilah Izaraee said...

penerangan lengkap. Thanks akak.