Thursday, November 7, 2013

Nak Kurus: Fungsi Leucine dalam Cinch Shake

"Nak kurus.. nak kurus.."
"Baju dah tak muat nk pakai.."
"Spare tyre banyak sana sini xboleh nk sorok lagi dah.."


Dan macam2 keluhan lagi yang mungkin terjadi pada diri anda. Kenapa tak kurus2 walau dh diet, dah control makan, dah bersenam dan mcm2 lagi yg dh buat. Ha mungkin uolls ade tertinggal 1 benda penting barangkali iaitu kelebihan protin untuk kurus. 

Salah seorang penyelidik utama dalam bidang diet, Donald, Ph.D.6, dari University of Illinois, telah menerbitkan banyak kertas mengenai fungsi protin untuk kurus. Beliau telah mendapati bahawa protein yang tinggi, makanan yang kaya leucine, dalam kombinasi dengan karbohidrat yang lebih rendah (150 gram atau 600 kalori setiap hari) adalah berkesan untuk menyokong berat badan, metabolisme gula dalam darah, dan pelbagai faktor-faktor yang memberi kesan kepada kesihatan kardiovaskular.

Ceritanya macam ni la lebih kurang. Semasa proses nk kurus, berat badan akan berkurangan. Dalam kes ini kita juga boleh kehilangan jisim otot dan tulang. Namun dengan kehadiran Leucine, ia memberi isyarat kepada otot agar menghalang kehilangan otot semasa pengurangan berat badan. Ini bermakna jika mengamalkan diet protein yang tinggi, berat yang hilang kebanyakannya lemak, bukannya otot. Manakala mereka yang mengamalkan diet dengan karbohidrat yang tinggi pula otot yang lebih banyak hilang bukan lemak.


Leucine berkomunikasi secara langsung dengan insulin, mengarahkan ia untuk bekerja dengan cekap dalam otot. Kelebihan leucine bukan sahaja membantu mengekalkan jisim otot, tetapi juga membantu otot menggunakan glukosa sebagai bahan api, seterusnya menyokong fungsi insulin sihat.

Mengapa Protein Jadi Penting?

Apa yang terjadi semasa pembakaran tenaga dalam badan adalah 1stly kita guna karbohidrat, selepas itu protein, dan seterusnya simpanan2 lemak untuk tenaga kita. Proses pembakaran lemak sangat memerlukan kehadiran protein dan karbohidrat. Jika nutrien ini tidak termasuk dalam diet uolss, badan uolss akan memecahkan tisu badan tanpa lemak, saya ulang tanpa lemak (pointnya di sni bukan lemak yg terbakar) untuk protein, dan menukar ke karbohidrat untuk tenaga.

Tanpa keseimbangan nutrien yg mencukupi dalam diet uolls, metabolisme uolls tidak akan mempunyai stamina yang diperlukan untuk membakar lemak dengan berkesan.
Moral of the story, jangan abaikan kepentingan protin untuk kurus! Ha sebab tu shaklee ade menawarkan set shape up yang antaranya termasuklah CINCH SHAKE MIX SHAKLEE.

Cinch™ Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan. 
•    Diperkaya dengan Leucine™ bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan
•    Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas
•    Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Jadi apa tunggu lagi, mulakan cabaran kurus anda hari ini dan dapatkan CINCH SHAKE MIX SHAKLEE..dengan menghubungi saya pengedar sah shaklee KUANTAN

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM

No comments: