Friday, June 12, 2015

Cara Pilih Vitamin C Paling Bagus dan Berkesan Elak Pembaziran Wang

Vitamin C dalam bentuk supplement memang bagai cendawan tumbuh di pasaran. Terlalu banyak jenama yang mengeluarkan supplement vitamin C. Vitamin C lebih dikenali sebagai vitamin untuk kecantikan kulit. Ada juga vitamin C berbentuk serum dan ada juga pengambilan vitamin C dalam bentuk suntik. Jadi, bentuk supplement vitamin C yang bagaimana yang menjadi pilihan paling bagus dan memberi kesan kepada penggunanya?



Secara semulajadi, vitamin C boleh diperolehi dalam buah-buahan sitrus, sayur-sayuran hijau dan tomato. Apa kepentingan Vitamin C? Yang utama adalah :-
  • membantu membentuk tulang rawan, tulang dan kolagen. 
  • mempunyai ciri-ciri antioksidan
  • melindungi sel-sel daripada radikal bebas

Vitamin C adalah vitamin larut air. Jadi jika diambil berlebihan, ianya tidak disimpan di dalam badan sebaliknya dikumuhkan melalui air kencing.  Jika badan menerima cukup vitamin C, apa-apa amaun yang berlebihan dengan cepat akan dikeluarkan. Oleh itu, ia adalah penting untuk memenuhi keperluan vitamin C setiap hari

Ciri-ciri apakah yang menunjukkan Vitamin C tersebut adalah Vitamin C yang paling bagus?

Jawapan mudah. 
Vitamin C yang bersifat SUSTAINED RELEASE. 

Sustained released bermakna pelepasan vitamn C ke dalam badan adalahs ecara berperingkat-peringkat. Masa pelepasan vitamin C secara berperingkat ini menggalakkan penyerapan secara perlahan dan berterusan sepanjang hari. 

Apa buktinya vitamin C sustained Release lebih baik? 
Dalam  hasil kajian di "International Journal of Vitamin Research" menunjukkan bahawa mereka yg diberi Vitamin C sustained release menunjukkan penyerapan yang jauh lebih baik ke dalam tisu badan daripada vitamin C biasa .

Vitamin C Shaklee mempunyai ciri-ciri sustained release yang mana 1 biji Vitamin C memastikan badan mendapat bekalan vitamin C setara dengan satu setengah buah oren setiap jam selama 5 jam. Jika tiada teknologi ini, vitamin C akan diserap secara pantas dan sebahagiaannya akan dibuang. Sungguh membazir!


Satu lagi kelebihan Vitamin C Shaklee, ianya dilengkapi dengan bioflavanoid. Fungsinya untuk meningkatkan penyerapan vitamin C dan mencegah pengoksidaan di dalam badan. 

Kesan makan Vitamin C sustained release Shaklee? Boleh tengok testimoni pengguna Vitamin C Shaklee.








So kalau anda tnaya berkesan ke makan Vitamin C ni? Jawapan di atas harapnya sudah cukup untuk membantu anda buat keputusan tepat bagi memilih vitamin C terbaik untuk diambil supaya alah membeli menang pula memakai. Alang-alang membeli, beli sahaja yang terbaik!

Info product:
1 botol 180 biji (tahan sehingga 6 bulan)
Harga: RM92
Dapatkan harga lebih rendah dengan join ahli Shaklee


BERITA BAIK bulan ini (Jun 2015), ada promosi menanti pembeli Vitamin C dan Vitamin E, gandingan mantap untuk kecantikan kulit tiada tandingan. Buy 6 Free 1. Nak beli 1 je dengan harga promosi? Pun boley!

Cepat-cepat hubungi saya sebelum promosi berakhir!

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com

NAK DAPAT FREE SEBOTOL VITALEA???? Klik LINK INI



No comments: