Wednesday, August 24, 2016

Cara Kurangkan Sakit Slip Disk Elak Kerosakan Saraf Kekal

First time dapat customer yang alami slip disc, ummi baru tahu macam mana keadaan bila kena slip disc ni. Nak bangun sakit, nak duduk pun sakit. Dari tengkok sampai ke kaki sakitnya. Bayangkan kalau sepanjang masa sakit, kompem payah nak buat kerja-kerja harian kan.

Bila bagi cadangan untuk kurangkan sakit slip disc, alhamdulillah 2 minggu sakit tu dah kurang? Apa yang membantu cust ummi tu rasa lega dari sakit slip disc ni? Haa ini la yang ummi nk share pada entry kali ni.

Mungkin ada yang tak tahu slip disc ni ape kan? Meh ummi story sikit. 

Slip disc =  bahagian cakera dalaman yang lembut telah terkeluar dari lingkaran luar.



Dalam sturktur tulang belakang kita, ada satu kusyen pad yang bertindak sebagai pelindung antara tulang-tulang.Pad ni lah yang dipanggil disc. Jadi slip disc ni berlaku bila disc tadi tergelongsor keluar sehingga menekan urat saraf pada saraf tunjang. Itu yang buat terasa sakit. 

Ada banyak faktor kenapa berlaku slip disc ni. Antaranya adalah 
  • Penuaan. Bila dan menua, sel-sel pun dah banyak yang rosak, ligamen yang pegang disc juga turut lemah. Jadi slip disc pada warga emas memang banyak berlaku 
  • Selalu angkat objek besar dan berat. 
  • Berat badan berlebihan juga mempunyai risiko yang tinggi untuk disc tergelincir kerana disc mereka mesti menyokong berat badan tambahan.
Tanda-tanda berlaku slip disc
  • Kesakitan dan kebas, biasanya pada sebelah badan
  • Sakit yang meliputi tangan atau kaki 
  • Kesakitan yang lebih teruk pada waktu malam atau dengan pergerakan tertentu
  • Sakit yang bertambah teruk selepas berdiri atau duduk
  • Sakit ketika berjalan jarak yang dekat
  • Kelemahan otot yang tidak dapat dijelaskan
  • Rasa semut-semut, sakit di kawasan yang terjejas


Jangan buat main ye.

Slip disc yang teruk boleh menyebabkan kerosakan saraf kekal.

Dalam kes yang sangat jarang berlaku, slip disc boleh menyekat impuls saraf ke saraf cauda equina di bawah belakang dan kaki.

Jika ini berlaku, anda mungkin kehilangan kawalan pundi kencing.

Whoaa!

Satu lagi komplikasi jangka masa panjang dikenali sebagai saddle anestesia. Dalam kes ini, slip disc memampatkan saraf dan menyebabkan anda kehilangan sensasi di bahagian dalam paha, belakang kaki, dan di sekitar rektum.

Memang menakutkan!

Jadi kalau ada masalah ni, bagaimana nak bantu anda untuk kurangkan rasa sakit? Vitamin Shaklee adalah salah satu ikhtiar.

Ummi akan cadangkan product VIVIX, OMEGA GUARD dan OSTEMATRIX untuk masalah slip disc. Ni antara testimoni customer ummi yang dah mencuba vitamin Shaklee. Sebelum ni beliau mengadu menderita sakit tulang seolah kena radang tulang, nak bangun punya la seksa, bila bergerak mula rasa sengal, sakit tumit, lutut dan pinggang. Boleh imagine punya payah nak bergerak kalau rasa macam ni kan? 

Lepas seminggu ambil konssiten ikut aturan yang ummi ajar, ini yang beliau kongsikan dengan ummi 







Atasi rasa sakit akibat slip disc dengan Vivix, Omega Guard dan Ostematrix 

Vivix - membantu dalam perlindungan sel dan baikpulih sel di peringkat DNA 
Omega Guard - bersifat sebagai antiradang. Keradangan boleh menimbulkan rasa sakit. 
Ostematrix - menguatkan tulang dengan bekalan kalsium, magnesium dan vitamin D

Berapa harga 1 set ? 

1 Set  (Vivix, Omega Guard , Ostematrix )  = RM639.50
Anda akan menerima KEAHLIAN PERCUMA dengan pembelian set ni. Bukan itu sahaja, kos penghantaran juga percuma dan tidak ketinggalan anda juga akan dapat cashback berjumlah RM26.90

Mahal? 

Tunggu dulu. product kualiti tinggi ini telah diiktiraf di peringkat dunia dan disokong oleh third party. Anda laburkan wang dengan product kualiti dunia yang dijamin sebagai SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN DAN SENTIASA SEMULAJADI. 



Dan ada apa di sebalik harga yang murah? 

Umi yakin anda bukan semata-mata nakkan yang murah tapi sudah tentu anda juga nakkan kualiti product yang bagus dan tidak lupa servis yang bagus selepas pembelian. Anda boleh elakkan pening di kemudian hari bila makan product yang tidak berkualiti dan tidak memberi impak pada keseluruhan kesihatan. Impaknya, anda mungkin mencari yang lain pula dan wang habis begitu saje. 

Anda nak bukti product Shaklee lebih baik dari yang lain? 

Ummi sediakan result dari Landmark Study tentang product Shaklee


Graf pertama menunjukkan mereka yang makan product brand lain mempunyai peratusan lebih tinggi terhadap diabetes berbanding mereka yang tidak mengambil apa-apa vitamin. Nampak kenapa ia berlaku?

Jadi ummi tak mahu anda bakal menjadi salah seorang yang menambahkan statistik tersebut. Jangan buang masa dengan product yang tidak tahu di mana asas dan kajian. Kesihatan anda lebih bermakna dari wang. 

Nak dapatkan set ni?  Boleh hubungi ummi di talian berikut. Ummi consult anda sehingga anda betul-betul puas hati dengan tahap kesihtan anda.

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan









No comments: