Saturday, October 15, 2016

Bila Anak Kena Jaundis dan Doktor Tak Bagi Makan Herba, Hanya Set Berpantang Ini Yang Sesuai

"Akak dah beli Set Berpantang XX tapi sebab anak jaundis, tak boleh nak makan..badan akak pun rasa tak bertenaga je ni"

Rugi pula dah beli Set Berpantang tapi tak boleh guna kan?
Nak tahu apa Set Berpantang yang boleh digunakan seawal hari pertama bersalin walaupun anak kena jaundis? Ummi akan share dalam entry ini.


Bila hampir dah nak bersalin, kebanyakan ibu-ibu akan mula mencari set berpantang yang nak digunakan sepanjang tempoh berpantang nanti. Di pasaran memang banyak set berpantang. Dulu masa bersalinkan Husna, ummi pun mencari jugak mana yang sesuai.
Of coz dalam nak mencari set berpantang tu, kita nak set berpantang yang ada ciri-ciri macam ni
  • memang kita guna sampai habis pantang
  • boleh memberi tenaga dan cepatkan penyembuhan
  • elak dari meroyan 
  • boleh baikpulih sistem peranakan 
  • boleh banyakkan susu badan 
  • boleh kembalikan seri selepas melahirkan 
  • elak sembelit ketika berpantang..ngeri kan kalau sembelit boleh nangis dalam toilet kot
Masa bersalinkan Husna, ummi ambil set berpantang Amway. Masa tu set berpantang ada sekali dengan bengkung dan minyak baby. So ummi beli la 1 set. Tup-tup ummi terpaksa bersalin czer. Dek kerana tiada pengalaman ummi jadi takut nk consume set berpantang tu. Sudahnya memang tak guna la. Dan dek kerana kotak pun tak bukak lagi, jadi ummi jual Set Berpantang tu. 

Bersalinkan Umar pula, ummi tak buat pencarian dah sebab ummi guna sepenuhnya Set Berpantang Shaklee. Tambahan pulak, umar pun bersalin caeser. Alhamdulillah pilihan yang sangat tepat sebabnya Umar ada masalah jaundis. Biasanya kalau bab jaundis ni memang doktor tak bagi sebarang penggunaan herba.


Kebanyakan Set Berpantang memang berasaskan herba. Kalau untuk bahagian luaran ok la ibu-ibu boleh ambil contoh herba-herba untuk mandian. Yang ni ummi pun beli asing. Hanya beli pack mandian yang hanya rendam dalam air panas. Pack mandian ni dah digabungkan dengan daun-daun herba untuk kesegaran badan. 

Disebabkan ummi bersalin secara pembedahan, anak pula kena jaundis jadi agak mencabar juga la dis itu. Bagi orang lain mungkin tak mencabar tapi dek kerana ummi alergic ubat dan tak boleh nak makan ubat tahan sakit atau antibiotik jadi kesakitan dari luka pembedahan tu memang bagai kulit disiat-siat. Bayangkan isi kulit ditoreh dengan pisau, Camtu la rasa sakitnya,


Boleh baca pengalaman ummi di ENTRI INI

Ummi memang dah berniat bersalin kali ni nak guna sepenuhnya supplement Shaklee. Lagipun memang consume sejak dari hamil. Jadi memang tak beli mana-mana set berpantang yang ada jamu dan herba. BUkan menolak keberkesanan jamu dan herba tapi ummi yakin supplement shaklee juga boleh beri effect yang sama dna yang penting memang boleh guna waalupun anak jaundis. 

Jadi sepanjang berpantang, vitamin ini yang ummi ambil 
  • ESP 
  • Vitamin C megadose 
  • Garlic Complex 
  • Zink Complex 
  • Bcomplex 
  • Vitalea 
  • Ostematrix 
  • Alfalfa Complex 
  • Lecithin (untuk masalah bengkak susu. Boleh baca bagaimana atasi masalah BENGKAK SUSU di SINI
  • Vivix 

Masa ke hospital, memang dah ready dengan bekalan vitamin ni. Jadi sampai kat wad je ummi terus telan vitamin-vitamin ni. Disebabkan alergic ubat, memang vitamin-vitamin ni je la yang membantu proses penyembuhan luka. 

Balik dari hospital, nak kena ulang alik ke klinik kesihatan pula sebab nak kena cucuk 2x sehari. Prosedur baru masa ummi bersalin. Seksa la juga nak ulang alik ke klinik 2x sehari. Last-last ummi decide biar husbnd je yang cucuk kt rumah. 

Alhamdulillah jaundis Umar pun makin turun bacaan. So dalam beberapa hari je kena jaundis. Minggu ke 2 ummi dah balik kampung untuk sambung berpantang di kampung. 

Jadi bagi ibu-ibu yang tengah survey Set Berpantang tu, ummi cadangkan try set berpantang Shaklee. Memang jimat sebabnya bagus juga untuk membantu dalam penyusuan badan. Memang meriah la pengeluaran susu. Dan yang penting boleh selesaikan masalah bengkak susu dan sembelit. Tak payah nak tampal2 kobis bagai.

Kalau ada masalah bentan, Vivix tu terbaik. Alhamdulillah ummi tak alami masalah ni. Vivix boleh bantu panaskan badan dan yang paling best Vivix bantu cepat baik luka. Kuasa repair dalaman tu memang power dengan Vivix. Darah-darah kotor memang banyak keluar. Dan nak kecutkan rahim Alfalfa sangat membantu.

Baca juga >> Atasi Bentan: Kepuasan Berpantang dengan vivix

Dan bagi yang risau ada masalah berat badan lepas bersalin, pengambilan Lecithin, Alfalfa dan Esp sangat la membantu untuk kembalikan berat badan ke asal. Tak risau dah perut buncit ke, berat lambat turun ke sebab rata-rata yang mengmabil vitamin ni memang mudah nak turun berat. Ohsammm

Baca juga >> Set Berpantang Yang Bantu Turun Berat Badan Ibu - Tiada Lagi Gelaran Kakak Sado
Baca juga >> 5 Cara Asas Pulih tubuh Selepas Bersalin Supaya Cepat Kurus

Jadi dengan segala kelebihan yang ada dalam Set Berpantang Terbaik ni, kenapa nak cari yang lain lagi kan? Satu, duit dah jimat. Dua, multifunction. Tiga, boleh dimakan untuk tempoh yang lama buakn setakat ketika berpantang je. Jadi wajar sangat la pilih Set Berpantang Shaklee ni.

Bagi yang tengah usha-usha set berpantang tu, boleh beli vitamin-vitmain ni dengan ummi ya. Best consultation insyaaAllah berdasarkan kepada pengalaman ummi sendiri menggunakannya. Dan untuk customer-customer ummi, seleaps pembelian anda bebas untuk tnaya mcm-mcm tips penyusuan ke, kewanitaan ke, kecantikan selepas melahirkan ke atau apa-apa je la yang ummi memang akan share dengan anda.

Boleh hubungi ummi di talian berikut ya

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan



No comments: