Monday, October 2, 2017

Tips Tingkatkan Sistem Imun Anak, Tak Mudah Demam dan Melarat

Bila anak-anak sakit, tiba musim demam, musim batuk ia akan jadi satu cabaran buat ibu bapa yang bekerja. Sebab terpaksa ambil cuti untuk jaga anak sakit. Kalau demam sekejap-sekjap mungkin tak jadi masalah tapi kalau demam batuk berlarutan sehingga terpaksa masuk wad. Kalau bos ok kita cuti lama, tak jadi masalah lah kan. Tapi kalau sebaliknya, memang bikin susah hati.


Anak sakit, susah hati. Kerja pun jadi tak keruan. lagi-lagi kalau suami isteri berjauhan. PJJ orang kata. Lagi mencabar nak jaga anak sakit. Tambah kalau ada beberapa orang anak. Nak jaga yang sakit, nak jaga yang sihat. Dua-dua perlukan perhatian.

Kak Yana ada satu kisah yang nak share tentang sistem imun anak ni.

Saya Olivia ingin kongsikan kisah anak saya dan saya sekali yang mendapat manfaat daripada vitamin Shaklee.



ANAK PAYAH MAKAN UBAT

Baru-baru ni anak kedua saya Awon demam, selsema dan batuk. Sudah di bawa ke klinik, tapi semua ubat sangat payah untuk bagi Awon makan. Puas dipujuk dan dipaksa untuk makan ubat, akhirnya habis muntah ke baju dan ke lantai jua.

Akhirnya Omega Guard tu saja ubatnya bagi mencairkan kahak. Lumur Herbal Blend seluruh badan supaya berpeluh. Kurangkan panas badan.



Ibu menyusu ambil Nutriferon, Garlic Complex dan Vivix untuk mempercepatkan proses penyembuhan dan kuatkan antibodi mummy dan dia sekali.

Saya konsisten ambik ketiga-tiga vitamin ini disamping vitamin rutin saya Vitamin C dan Lecithin selama seminggu. Saya juga jaga pemakanan dan ambil ubat-ubatan mengikut waktu yang dinasihatkan doktor sebab waktu itu saya pun kurang sihat akibat terjangkit daripada seisi keluarga yang diserang penyakit demam, selsema dan batuk.

IMUN KUAT, BINTIL KOLESTROL HILANG


Seminggu selepas itu Awon semakin sihat dan begitu juga saya. Tapi yang lebih menggembirakan hati saya, butir kolestrol di leher saya telah jatuh. Tinggal bekas sahaja. Gembiranya saya.

Ini kerana Vivix, Lecithin dan Garlic Complex merupakan vitamin cadangan bagi mengawal kolestrol jahat dalam tubuh. Semoga perkongsian saya ini bermanfaat buat anda semua. Sekian.



Ada di kalangan kita memang ada cabaran untuk bagi anak makan ubat. Terpaksa bedung lah, pegang kaki tangan lah, yang lagi haru ubat dah berjaya suap tapi dimuntahkannya pula. Udah la nak menyuapnya payah. 

Kak Yana alami situasi ni untuk anak pertama. Susah makan ubat. Tapi senang pula makan vitamin. 
Bila demam, batuk dan selsema, first aid yang wajib ada kat rumah adalah Nutriferon dan Omega Guard. Yang sulung memang payah sangat nak demam. Yang kedua pula bila demam atau batuk dah jarang kena neb. Kalau sebelum tu memang jadi pelawat klinik amik neb.

Omega Guard bukan sekadar kuatkan sistem imun melalui tindakan anti inflamasi tapi juga baik untuk perkembangan otak diorang. Cepat ingat, mudah belajar. Jadi 2 in 1. Anak sihat, otak pintar. Mak ayah mana tak suka kan?

Nak dapatkan Vitamin-vitamin ni Boleh hubungi kak yana di talian berikut 

Boleh Whats app ' Nak VITAMIN Untuk Kuat Imun Anak ' ke no 011-11548031 (klik link ini untuk lebih pantas http://aziyanashaklee.wasap.my)

atau boleh terus buat pembelian dengan klik button di bawah 


Kak Yana akan guide cara makan yang berkesan untuk atasi masalah ni.

Untuk COD :

Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Kampung Padang, Taman Impian

Atau boleh buat pembelian secara online menggunakan Kad Kredit atau Kad Debit dengan klik gambar di bawah. 


No comments: