Tuesday, December 6, 2016

Rawat Masalah Kulit Kering Dalam Masa 5 Hari, Pasti Selamat

Siapa yang ada masalah kulit kering pasti rasa tak selesa. Kulit menggelupas..kulit pecah-pecah..kalau tahap kronik tu akan rasa gatal dan pedih. Biasanya kalau duk dalam bilik beraircond dalam jangka waktu yang lama, kulit akan kehilangan kelembapan dan mula lah terasa kering dan menggelupas.



Orang yang ada masalah kulit kering akan nampak macam lebih tua dari umur. Taknak la kita nampak lebih tua kan? Kulit tu melambangkan kecantikan. Orang lebih banyak berhabis untuk kecantikan kulit.

Jadi nak buat macam mana untuk atasi masalah kulit kering? Sebelum tu kita tengok dulu apa sebenarnya punca kulit jadi kering.

Yang utama macam ummi cakap tadi faktor cuaca. Yang biasa travel tu mungkin ada alami keadaan macam ni. Cuaca sejuk snagat pun boleh jadi kulit kering. Cuaca yang panas sangat pun boleh menyumbang.


Ummi teringat masa kena pergi kursus induksi seminggu kat hotel di Penang. Overall, memang duk hotel je la selama seminggu tu. Bayangkan la beraircond setiap masa. Masuk hari ke 4 kulit dah mula nampak menggelupas. Jad faktor penggunaan air cond juga mempengaruhi.

Salah guna sabun. Ada sesetengah sabun boleh menyebabkan kekeringan kulit. Selain tu masalah sakit kulit seperti psoriasis, eczema, gangguan kalenjar tiroid pun boleh menyebabkan kekeringan kulit. Yang ni rawatannya special sikit la, berbeza dengan cara nak atasi kulit kering yang akan ummi cerita dalam entry kali ni.

Ok dah tahu punca, meh ummi share penyelesaian masalah untuk kulit kering ni pulak.
Macam mana nak buat?

Bagi mereka yang ada masalah kulit kering di wajah, kena pilih jenis skincare yang khas untuk kulit kering. Cadangan ummi, gunakan skincara Enfusselle dari Shaklee kategori Hydrating. Sebabnya Skincare shaklee bebas paraben dan chemical merbahaya. Ianya dari bahan-bahan semulajadi so selamat untuk pengguna. Lagi satu ianya diformulakan khas untuk mereka yang ada masalahkulit kering sebab enfuselle hydrating ni ada formula pelelmbap extra untuk bantu beri kelembapan pada kulit.


Selain penggunaan skincare, mereka yang ada masalah kulit kering boleh atasi masalah ni dengan penggunaan Collagen Powder Shaklee




Collagen shaklee ni special tau. Apa yang special? Penyerapan yang pantas. Macam mana nak tahu? Melalui bacaan dalton. Kalau nak cari collagen, pastikan daltonnya rendah dari 1000. Ini menunjukkan collagen tu boleh serap dengan cepat bila bacaan molekul rendah. Sebab tu ada yang dah rasa kesannya seawal 3-5 sacet. 

Selain tu collagen Shaklee juga ada ciri-ciri ini 
  • Sumber dari marin..iaitu dari sisik ikan merah laut dalam (boleh berenang sejauh hampir 5000m) yg bebas pencemaran, sangat durable, sangat premium, tahan tekanan dan tinggi kolagen.
  • Mengandungi 7 ramuan aktif bagi meningkatkan keberkesanan

Bukan itu sahaja, bonus lain bila makan collagen ni liang-liang pori makin kecil. Haislnya, kulit halus mulus. Haaa nakkan kulit yang gebu, liang pori tak boleh besar..kalau besar usahkan kulit gebu, kulit licin pun tak dapat. Bila liang pori mengecil, masalah blackhead dan whitehead insyaaAllah takkan ada.



Boleh baca di sini untuk koleksi Testimoni Collagen Powder 

Kalau ikut kepada kajian shaklee, penggunaan sebanyak 8 minggu iaitu lebih kurang 56 sacet bersamaan dengan 3 kotak menunjukkan 90% peningkatkan kelembapan kulit. Kompem la takde masalah kulit kering lagi dah.


Collagen Shaklee? Tentulah sumber collagen terbaik. Dapatkan hari ni dengan harga promosi Bulan Disember Sahaja 

SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan