Saturday, April 22, 2017

Bonda Dah Kerja Keras Untuk Sara Kami 9 Beradik, Tak Sanggup Lagi Nak Tengok Bonda Sakit

Bonda sering sakit sendi, sakit lutut, sakit belakang, dan selalu kejang kaki waktu pagi...bonda dah banyak berkorban untuk sara kami adik beradik seramai 9 orang. 9 orang boleh bonda jaga sampai berjaya semuanya, takkan bonda yang seorang tak mampu nak jaga



Alhamdulillah kali ni Kak Yana nak kongsi cerita kisah seorang anak prihatin yang berusaha untuk dapatkan rawatan buat bondanya yang alami sakit sendi, sakit lutut, sakit belakang, dan selalu kejang kaki waktu pagi.

Kak Yana bangga sebab tak ramai yang sanggup keluarkan duit semata-mata untuk nak tengok mak yang besarkannya boleh hidup sihat dan cergas. Duit boleh dicari tapi mak seorang tiada yang boleh ganti. Tiadanya, hilangkan karomah doa buat kita.

Jom ikuti kisah lanjut...

Kami bawa bonda untuk mendapatkan rawatan di beberapa klinik dan hospital, namun doktor tidak berani memberikan ubat yang tinggi dose nya kerana faktor usia bonda yang dah mencecah 68 tahun. Doktor hanya memberikan ubat tahan sakit yang tahan sekejap sahaja..
.
Kadang-kadang bonda tidak boleh solat berdiri dan kadang-kadang bonda tidak boleh jalan lama. Paling menyedihkan bonda mempunyai masalah kekuatan otot di bahagian pinggang ke bawah.
.
Sejak kenal Shaklee, saya sangat gembira melihat perubahan positif terhadap kesihatan bonda dari hari ke hari. Vivix adalah minuman kegemaran bonda yang kaya dgn khasiat. Bonda cakap vivix sedap dan cepat kenyang. Selain itu, bonda juga amalkan supplemen lain seperti Omega Guard dan Ostematrix untuk tambahan kesihatan dalaman.


[KESAN SELEPAS 3 BULAN PENGGUNAAN] 

Selepas 3 bulan bonda amalkan Shaklee dah nampak perubahan pada kesihatan Bonda. Syukur dengan izin Allah bonda semakin sihat, cergas ,boleh berjalan-jalan seperti biasa dan boleh berkebun. Saat bahagia apabila dapat menikmati masa-masa lapang dengan bonda tersayang.
.
Yang paling penting, bonda semakin awet muda dan berseri- seri walaupun sudah mencecah 68 tahun dan mempunyai 25 orang cucu..
.
Kami sekeluarga yakin dan akan terus ikhtiar dengan Shaklee.Terima kasih Shaklee! Love from us.💗

RESVERATROL MENGHALANG SAKIT LUTUT DAN SENDI
Punca paling utama sakit lutut dan sendi adalah penuaan. Semakin dimamah usia, banyak fungsi badan sudah mula menurun. Ditambah pula dengan sel-sel badan yang sudah banyak rosak dan tak mampu nak jalankan fungsinya.


Kebiasaannya kalau bagi warga emas, mereka akan mengalami Osteoarthritis, iaitu proses proses penuaan yang berlaku menyebabkab kehausan pada tulang rawan. Rasa sakit timbul disebabkan oleh pergeselan antara tulang.

Selain Osteoarthritis, warga emas juga ramai yang mengalami Rheumatoid arthritis, iaitu sejenis penyakit auto imun yang melibatkan sendi-sendi. Ia menyebabkan inflamasi dan kerosakan pada sendi.

Cerita bab keradangan ni pulak, ada banyak sumber boleh berlaku keradangan.
Salah satunya adalah kerana penghasilan protin AGE.

AGE.

Apa tu? AGE bukan umur ya.. AGE adalah Advanced Glycation End Product.

AGE ni adalah bahan akhir hasil daripada pemprosesan oleh sel badan.

AGE boleh rosakkan protin tertentu dalam tubuh. Badan kita akan cuba musnahkan AGE melalui ejen pemusnah namanya cytokines. Tapi proses ni akan menyebabkan keradangan.

Kalau AGE ni berlaku kat sendi, maka boleh jadi radang sendi. AGE ini boleh menyebabkan kerosakan pada sel-sel dan juga sistem tubuh badan manusia.



Vivix adalah tonik antioksidan dan antipenuaan yang mengelakkan kerosakan sel akibat daripada kesan penuaan dan menghalang pembentukan protin AGE. Vivix mempunyai kelebihan untuk repair sel dari peringkat DNA dan menghalang kerosakan yang lebih teruk terhadap sel

Omega Guard pula anti inflamasi. Mengurangkan rasa sakit akibat keradangan pada sendi. Bonus lain ia menstabilkan tekanan darah dan menjaga kesihtan jantung.

Ostematrix yang mempunyai kandungan kalsium, vitamin D dan magnesium membantu dalam menguatkan tulang.

==============================================
Baca juga >> Sakit Sendi ( Osteoarthritis) Ayah Pulih, Mampu Berjalan Semula Tanpa Tongkat
Baca juga >> Sakit Lutut : Cara Elak Belanja Kos Yang Mahal Suntik Cecair Lutut
baca juga >> Sakit Lutut Tidak Lagi Menghantui Warga Emas. Ini Solusi Yang Mungkin Doktor Anda Tidak Beritahu.
==============================================

CARA ORDER VIVIX untuk masalah SAKIT LUTUT, SAKIT SENDI

Beli Vivix, PERCUMA keahlian. Macam mana? Nak beli Vivix, ada 2 cara

1. Boleh terus buat pembelian vivix dan di SINI 

2. Pembelian lebih jimat dengan menjadi ahli Shaklee. Hubungi Kak Yana untuk penjelasan lanjut mengenai vvivix untuk membantu anda rasa bebas dari katarak. Untuk customer yang buat pembelian dengan Kak Yana, dapatkan FREE CONSULTATION mengenai cara pemakanan yang betul. InsyaaAllah bantu sebaik mungkin untuk customer dapat manfaat kesihatan secara optimum. Sekiranya anda berada di kawasan berikut, boleh uruskan COD


SHAKLEE Independent Distributor
Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan, Taman Impian, Kampung Padang






1 comment:

wan syahida said...

wow perkongsian yang sgt menarik sebagai rujukan masa hadapan.Thank you!