Tuesday, February 3, 2015

Tips Puasa Penuh Ketika Hamil, Cergas Lagi

Biasanya kalau hamil, akan rasa letih dan tak bermaya lagi-lagi kalau alami morning sickness yang tak habis2 rasa loya dan nk muntah. Puasa tak ganti lagi..nak bawak badan pun tak larat..camne nak puasa ni. Takkan asyik nak bayar fidyah je kan. Dari hari ke hari asyik bertanggung nak ganti dek kerana tak larat. So macam mana nak jadikan anda cergas dan cergas untuk puasa ganti dan seterusnya boleh puasa penuh 30 hari walaupun sedang hamil.

Saya nak share kisah rakan SID saya ni tentang pengalaman hamil anak ke4 yang nyata berbeza dari pengalaman hamil 3 anak sebelum ni.
Anak ke 4 ni special sikit sebab katanya
  • Kaki badan lebih kuat
  • 6 bulan dah boleh merangkak 
  • Lebih putih dan gebu berbanding adik beradik lain 
Apa sebenarnya yang membuatkan rakan saya ni boleh berpuasa penuh 30 hari sepanjang ramadhan dan dapat pulak anak yang best macam tu?? meh kite saksikan cerita yang beliau kongsi ni 

  • Vitalea
  • Bcomplex 
  • Vitamin C
  • Ostematrix
  • Omega Guard 
Nak tahu apa kelebihan-kelebihan vitamin ni? Boleh rujuk ENTRY INI. 

Saya juga nak berkongsi pengalaman sendiri dengan vitamin-vitamin ni. Hamil anak ke2 pada umur 30an ni memang agak penat dan sakit2 badan. KOnsisten dengan vitamin-vitamin ni alhamdulillah rekod checkup saya cantik, HB menten 12 ke atas, sembelit pun takde, perkembangan baby selari dengan tarikh. 

Untuk info lanjut mengenai vitamin-vitamin ni, boleh hubungi saya.. let me sharing with u..serius best sangat!!

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM

No comments: