Thursday, August 13, 2015

Rawat Buasir Jangan Sampai Merana Tahan Sakit

Buasir, walaupun ianya penyakit ringan tetap ada yang malu untuk membincangkannya. Akibatnya lebih rela tahan sakit dan tidak mencari usaha rawatan. Hati-hati kerana buasir boleh ancam kesihatan jika dibiarkan. Macam mana nak rawat buasir tanpa mengalami kesakitan? Saya story dalam entri ini.

Buasir atau hemoroid terjadi bila salurah darah vena di bahagian dubur atau rektum bengkak/radang. Proses meneran semasa buang air besar atau kalau utk ibu hamil, tekanan darah dalam vena meningkat adalah punca keradangan berlaku.

Nak tahu simptomnya?

Bila buang air besar, ada darah yang keluar. Anda mungkin tak rasa sakit. Adakala rasa gatal di sekeliling anus, sakit dan kemudiannya bengkak. Kalau rasa, semacam ada ketulan di sekeliling anus.
Ada 2 jenis buasir
Buasir dalaman - terjadi dlm kawasan rektum, tak boleh lihat dan rasa. Biasanya berlaku pendarahan bila meneran


Buasir luaran - terjadi di lapisan kulit sekotar anus. Berdarah dan rasa gatal. Kadang-kadang boleh menyebabkan darah beku dan menyumbat saluran darah. Pengidap akan rasa sakit yang amat dan mengalami radang.

Apa yang bahayanya buasir adalah antaranya ia boleh menyebabkan anemia iaitu berlebihan sel darah putih selepas kehilngan sel darah merah.  Jadi badan akan rasa penat dan letih. Bagi kes yang teruk, boleh menyebabkan tisu mati.

Macam mana nak elak dari buasir?

Perkara paling penting adalah elakkan sembelit. Lebihkan makan buah,sayur dan minum air yang cukup setiap hari. Kaedah alternatif untuk merawat dan mencegah dari berulangnya buasir adalah dengan bantuan supplement. 

Bagi buasir yang teruk, Zink Complex, Omega Guard dan Ostematrix sangat membantu. Di samping menambah nutrisi dalam badan dan menjaga kesihatan ketiga-tiga vitamin ini boleh membantu mereka yang ada masalah buasir. Taknak la sampai kena buat pembedahan kan? Jadi ambil langkah pencegahan dari awal. 

Macam mana vitamin-vitamin ni membantu untuk masalah buasir?

Zink Complex - Disarankan ambil bagi mereka yang mengalami buasir tahap keluar darah dan rasa perit setiap kali buang air besar. Zink complex bantu rawat luka dalaman dengan lebih cepat. 

Ostematrix - Melancarkan pembuangan air besar dan elakkan sembelit. Najis lebih licin dan tiada kesakitan ketika buang air besar. 

Omega Guard - Mengelakkan keradangan berlaku. Juga membantu mengecutkan otot dan elak darah beku.

Berkesan ke vitamin-vitamin ni untuk buasir? Meh kita tengok review pengguna 





Buasir yang teruk jalan penyelesaian terakhir adalah melalui pembedahan. Waaa sanggup ke nak dibedah? Nak recover setelah pembedahan tu pun satu hal. Jadi jangan sampai langkah terakhir ni terjadi, cuba dulu kaedah yang tidak menyakitkan malah memberi kesan positif kepada keseluruhan kesihatan badan. Sebab apa? meh saya share kebaikan lain dari 3 vitamin ni

Zink --> boleh tingkatkan sistem imun, tambah kesuburan lelaki, kurangkan keguguran rambut dan mainkan peranan dalam sistem badan

Omega guard --> memberi kesihatan jantung dengan merendahkan kolestrol, minda cergas, memberi tenaga, mengempiskan perut

Ostematrix --? Menguatkan tulang, menghilangkan rasa lenguh dan lemah badan dan pinggang. dan bagi ibu hamil membantu memberi sumber kalsium yang cukup dan elakkan kekejangan kaki.

Best tak best? Mesti lah best bagi mereka yang dah pun mengamalkannya termasuklah saya. Sampai tak boleh nak tinggal vitamin-vitamin ni. Kalau tinggal terus rasa badan tak sedap.

Jadi bagaimana nak dapatkan vitamin untuk masalah buasir ni? Boleh hubungi saya di talian berikut

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel:  011-11548031 atau klik http://aziyanashaklee.wasap.my
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Indera Mahkota, Semambu, Air Putih, Permatang Badak, Bukit Rangin, KOTASAS, UIA, Kuantan

DAPAT FREE SEBOTOL VITALEA DENGAN PEMBELIAN VITAMIN DAN JOIN AHLI SHAKLEE. 
Klik LINK INI

PROMOSI VIVIX HINGGA OCTOBER
Hubungi 0129576172 untuk info lanjut


No comments: