Friday, May 15, 2009

20 hari lg..iye ke ni???

Tgk wedding ticker kt atas ni buat aku cuak jer..huhu cepat benar masa berlalu..rasenyer pertama kali aku letak ticker ni counting time tuh 5 bulan lebih lg..tup2 hari ni xder bulan2 dah..menghitung hari jer la..dlu terasa lamabt masa berlalu, skang ni mak aih bgn tido jer kurang satu hari..sesungguhnya perasaan aku waktu ini xdpt nk diungkapkan..gembira, berdebar, risau, ceria, takut seme bercampur aduk mcm rojak..

dalam satu masa aku rase cepat la masa berlalu biar seme ni cepat habis dan xder la aku penat lg dok buat prepartion siang dan malam sampai aku xckup tido dan xder masa nk bermalas2 malasan ats katil smabil tgk cd

tp...

dalam masa yg lain pulak, aku rase kenapa cepat sngt ni..brg2 hntran aku xsiap lg..spa pun xg lg *by hook or by crook aku kene g weekend depan*..kad plak mcm xhabis distribute lg..bende2 kecik pun xterbli lg..pulak tu tinggal 20 hari lg aku bakal menukar gelaran dari CIK kepada PUAN..oowwwhhh PUAN AZIYANA????erk mcm plik jer bunyinyer..huhu sudah2..khayal plak die..tp aku betul dh bersedia ke ha??besar tanggungjawab ni..

tanggungjawab??

aku teringt satu artikel dlm majalah solusi yg aku bli kt pesta buku antrabngsa baru2 ni..artikel tulisan pahrol mohamad juoi..katanya

PERKAHWINAN DIMULAKAN OLEH SEBUAH CINTA, TETAPI HANYA DISEMPURNAKAN OLEH SATU TANGGUNGJAWAB..

ha amik ko...tanggungjawab tu..berat tuh...maknanya xsempurna perkahwinan tuh kalo xder tanggungjawab..ape die tanggungjawab??tanggungjawab = amanah yg mesti ditanggung di dunia, dan disoal di akhirat serta mesti dijawab di hadapan ALLAH..bila berkahwin, mesti bercinta dgn rasa tjawab..jika ada cinta tp xde tjawab, lamabt laun cinta kan luntur..tp jika ada tjwab tp tiada cinta, hilanglah seri dan kemanisan rumahtangga..

dan satu perkara yg perlu kita semua berpijak di bumi yg nyta adalah..

true colours pasangan kita menurut pakar psikologi hanya akan muncul bila mencecah 5 thn usia perkahwinan..justeru jgn sesekali kta merasakan sudha kenal psgn kita walaupun dh lama hidup bersama..

jadi kawan2, penulis mengatakan teruskan berkenalan dgn pasangan dgn cara bertnaya, berkongsi, meluahkan dan meminta pandangan.. sentiasa menerima hakikah bahwa pasangan kita berubah xkira berubah hobi ker, kesukaan ker, selera ke yg mungkin jauh berbeza dari mula2 berkahwin..pendek kata bila berlaku sesuatu pertelingkahan, kembali kepada iman..insyaAllah bahagia itu milik kita..

jadi ape2 pun aku harus bersedia dgn tjawab yg akan digalas nnt..

ok lari dr topik sebentar..hari ni en fahmi balik kg..dan aku dh pos barang2 kt die suoh wt balik umah aku..huhu penuh jugk kereta mini aku tuh..setaakt ni masih ader baki 3 gabus yg blum ditouch up..

ingt lg x projek gbus hntran yg aku penah citer sblm ni??ni la hasilnya..blom tmbh manik2 kt tpi lg ni..mcm si tompk plak skali tgk..lucu ar gabus ni..ihiks

weekend ni akan siap sepenuhnya..dan aku sudah putuskan hantran akan digubah menggunakan khidmat cousin aku seminggu sblm majlis since cuti akan dipohon seminggu sblm itu..yg tinggal skang ni siapkan bunga utk gubahan coklat..dan aku mahu berehat..

6 comments:

ღnFashyaღ said...

em...cepatkan mase berlalu kak yana...sedar2 dah tibe masanya...

ape pon good luck to kak yana..semoga selamat semuanya....

fana said...

nurul cne nurul wat gabus tu... syatik la... ajar la

ieja said...

ai nurul.. erm xlama da lagik kan.. gud luck..

**cantik gabus tu.. :)

xeea said...

20 hari lagi?
the clock is ticking!

kad dah diterima. hari isnin kan? insyallah. nak kena ngulor la nak pi majlis akak ni. itupun kalo jumpe jalan, sampai lah kite nanti :p

Anonymous said...

heheh.tu la kan? rasa macam cepat je masa berlalu kan? jadi kecut perot pun ye..huhu..mine tinggal 11 ari lagi...

*ayuh sama2 kite berdoa segalanye berjalan lancar*

Unknown said...

tanggungjawab lepas kawin mmg besar
rasanya smua dah tahu..
cuma sedia atau tidak je
biar pun dah bercinta bertaun2 lamanya
lepas kawin nanti mesti muncul perangai dia yang kita tahu selama ni kan..
tu lah selagi tak duduk sebumbung..
selagi tu kita tak betul2 kenal siapa dia