Wednesday, March 19, 2014

5 Manfaat Kecantikan Vitamin C SR 500mg Shaklee

Vitamin C SR Shaklee 500mg adalah antara vitamin yang sentiasa saya restock. Setiap minggu boleh dikatakan 10 botol Vitamin C SR 500mg akan order. Betapa larisnya Vitamin C SR 500mg ni, sebab ramai yg dh rasa kebaikan dan kelebihan Vitamin C SR lebih-lebih lagi untuk mereka yang sangat menjaga kecantikan. Mungkin kita akan terfikir, untuk cantik saje ke vitamin C ni? Tidak! Walaupun vitamin c merupakan antioksidan yang boleh menguatkan saluran darah dan memberi keanjalan dan kekuatan pada kulit, fungsinya jauh lebih dari itu terutama dalam menjaga sel-sel dalam badan daripada serangan radikal bebas.



Walau bagaimanapun, vitamin C sifatnya adalah larut air. Maksudnya, badan kita tidak menyimpan vitamin c. Itulah sebabnya pengambilan harian adalah sangat penting dan dos yang disarankan adalah 500mg sehari. 1 botol vitamin C SR mengandungi 180 biji. Jika pengambilan 1 biji sehari pastinya ia akan bertahan selama 6 bulan. 6 bulan adalah satu tempoh yang cukup untuk baiki semula struktur kulit terutama bagi mereka yang nak melansungkan perkahwinan.

OK, back to the topic..untuk entri kali ni saya nak cerikan 5 kelebihan utaman Vitamin C untuk Kecantikan. Cantik kulit, cantik kuku dan cantik rambut.


Manfaat #1: Vitamin C Menggalakkan Kesihatan Rambut 


Vitamin C adalah salah satu nutrien yang paling berkesan untuk membantu mengembangkan dan menguatkan rambut. Vitamin C adalah nutrien penting untuk rambut yang rosak dan dalam rawatan dan pencegahan pelbagai penyakit rambut, yang boleh merosakkan folikel rambut dan menghasilkan pertumbuhan normal rambut. Diet yang mengandungi tahap-tahap signifikan Vitamin C boleh membantu untuk memerangi alopecia, dan kebotakan.

Manfaat #2: Ia Membuatkan Kita Kelihatan (Dan Rasa) Lebih Bertenaga 

Dalam diet kita, vitamin C memainkan peranan penting dalam penyerapan zat besi dan zat besi menyumbang kepada kecantikan secara keseluruhan.Apabila badan kita kekurangn zat besi,ia boleh menyebabkan anemia dan keletihan serta lemah badan. Vitamin C membantu dalam pengeluaran dopamin di dalam sistem saraf dan menyokong fungsi adrenal untuk meningkat tenaga metabolik.

Manfaat #3: Vitamin C Menggalakkan Pertumbuhan Kuku 

Vitamin C membantu mengekalkan integriti kuku kita dengan mengukuhkan kulit kita, tisu penghubung, tulang, dan dinding saluran darah.

Manfaat #4: Vitamin C Melambatkan tanda Penuaan


Satu kajian 2007 yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition mendapati bahawa wanita pertengahan umur yang mengamalkan lebih banyak vitamin C mengalamai kurang kedutan dan kurang kekeringan kulit. Pakar mencadangkan bahawa vitamin C mungkin melambatkan tanda-tanda penuaan akibat kerosakan radikal bebas. Radikal bebas adalah molekul tidak stabil yang merosakkan kolagen dan menyebabkan kekeringan kulit, garis-garis halus dan kedutan. Penyelidikan baru menunjukkan bahawa asid askorbik 2-fosfat, yg dihasilkan oleh vitamin C, bukan sahaja meneutralkan radikal bebas, tetapi juga menghalang kerosakan DNA.

Manfaat #5: Vitamin C menyembuhkan Luka dan Parut

Tubuh menggunakan Vitamin C untuk menggantikan kerosakan tisu yang membantu untuk menyembuhkan luka dalam kadar yang lebih cepat. Luka-luka yang lambat sembuh menunjukkan kekurangan vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan membantu tisu parut dan ligamen untuk pulih lebih cepat.

Bagaimana nk order VITAMIN C SR 500MG SHAKLEE untuk kecantikan?

Boleh hubungi saya seperti di talian di bawah

Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo

No comments: