Tuesday, March 25, 2014

Vitamin selepas pembedahan patah kaki atau tulang dan luka cepat baik

"Apa vitamin yg sesuai utk org yg lepas pembedahan patah kaki dan paha masuk besi? Dan juga suppliment utk penyembuhan luka dan tempat jahit" 
Ramai yang bertanya dan ini adalah salah satu soalan mengenai apakah vitamin yang sesuai diambil bagi mereka yang baru menjalani pembedahan patha kaki atau tulang supaya dapat recover dengan cepat. 

Jawapan saya adalah ZINK, OSTEMATRIX DAN ESP 

Apa fungsi ketiga-tiga vitamin ini dalam membantu menyebuhkan luka dan membolehkan anggota badan dapat bergerak seperti sediakala dengan cepat. 




Zink
Zink membantu dalam mempercepatkan proses baik luka. Zink membantu mengekalkan integriti kulit dan mukosa membran. Zink penting untuk sintesis DNA, pembahagian sel, pembentukan kolagen, sintesis protein, dan fungsi imun - semua proses yang perlu untuk pertumbuhan semula tisu dan pembaikan luka.

Ostematrix
Ostematrix adalah vitamin kalsium magnesium dengan vitamin D. Kalsium adalah mineral utama dalam komposisi tulang manusia,  ia memainkan peranan penting dalam pemulihan dari patah tulang atau kecederaan tulang yang lain.

ESP
ESP mmebantu memulihkan sel akibat pembedahan dan mempercepatkan penggantian sel-sel baru yg lebih sihat. Juga membantu untuk memudarkan parut akibat kesan dari pembedahan.

Meh tengok testimoni pengguna yang dah memilih SHAKLEE product untuk membantu mempercepatkan baik luka.



Jika anda mengalami masalah yang sama dan ingin berikhtiar dengan shaklee, boleh hubungi saya di talian berikut 

Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar SHaklee Kuantan, Pahang
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM

No comments: