Monday, March 24, 2014

Ostematrix atasi masalah sembelit ketika pantang dan banyakkan susu ibu

Masalah sembelit ketika pantang memang menjadi satu trauma pd ibu-ibu terutama ibu yang bersalin normal. Sembelit waktu-waktu biasa pun dah menyiksakan.. inikan pula kalau sembelit ketika dalam tempoh berpantang. Haaa,macam mana nak buat dengna masalah sembelit ketika pantang ni? Ngeri kot nk hadapinya tambah2 kalau banyak koyakan ketika bersalin. Bagi yg dh alaminya mesti tahu perasaan fobia tu macam mana kan?

Saya nak berkongsi pengalaman ibu-ibu di luar sana yang telah menggunakan OSTEMATRIX, vitamin yang mengandungi kalsium magnesium dan vitamin D dalam membantu melancarkan masalah pembuangan atau sembelit ketika berpantang. Nak membuang bukan lagi perkara yang menakutkan. Malah bonus lain, OSTEMATRIX juga membantu dalam menambahkan susu ibu.


Bagaimana OSTEMATRIX boleh membantu masalah sembelit? 
Ostematrix adalah vitamin calcium magnesium yg lengkap dengan vitamin D. Jika ibu-ibu hanya mengambil sumber kalsium semata-mata tanpa kehadiran magnesium, masalah sembelit akan menjadi lebih buruk sehingga boleh menyebabkan buasir. Ini kerana kalsium mengikat hempedu dan lemak di dalam usus dan dibuang dalam bentuk najis besar, yang membantu membersihkan kolon. Walau bagaimanapun, apabila kalsium dimakan secara berlebihan kesan yang boleh berlaku adalah najis boleh menjadi keras, yang membawa kepada sembelit. Kalau semasa pantang ibu-ibu ada mengambil sumber kalsium seperti susu, pastikan ianya ada bersama kandungan magnesium, jika x mmg ibu-ibu akan sembelit. Sebab itu OSTEMATRIX  ni special dan menjadi pilihan sbb ianya adalah kalsium lengkap dengan magnesium.

Macam mana peranan magnesium untuk elak sembelit? 
Magnesium juga dikenali sebagai julap lembut adalah mineral yang penting untuk kesihatan kardiovaskular dan otot. Ia menormalkan ketegangan pada dinding kolon membolehkan tindakan peristalsis biasa. Ia juga bertindak sebagai laksatif ringan dengan melonggarkan otot licin di dalam usus dan dengan membantu usus mengekalkan air. Ini seterusnya melembutkan najis dan membantu menggalakkan pergerakan usus lebih lancar.

Macam mana nak tahu kalau kita kekurangan magnesium?
Biasanya kita akan mengalami masalah kejang pada waktu malam, atau kalau pernah dgr ada istilah simpul biawak. Selain tu, kalau buat aktiviti senaman, kita akan merasa mudah rasa sakit selepas buat aktiviti.

Kebanyakan Pakar pemakanan mengesyorkan anda mengambil 1000 - 1500mg setiap hari Kalsium. Dalam OSTEMATRIX, saranan pengambilan adalah sebanyak 4 biji sehari. 1 biji ostematrix mengandungi 250gm kalsium jadi 4 biji pengambilan adalah cukup untuk ibu terutama bagi yg menyusu badan. Cadangan pengambilan adalah 2 biji siang dan 2 biji malam selepas makan.

Meh kita tgk pengalaman ibu-ibu yg dh consume ostematrix ketika tempoh pantang

Testimoni 1


Testimoni 2


Testimoni 3


OSTEMATRIX bukan sahaja membantu dalam masalah sembelit ketika pantang tetapi juga membantu untuk banyakkan susu ibu. Salah satu keperluan ibu menyusu adalah sumber kalsium yang cukup. 4 biji ostematrix juga memenuhi keperluan ibu menyusu.INsyaaAllah bonus lain untuk ibu adalah dari segi tenaga dan mengelakkan keletihan kerana magnesium juga memainkan peranan penting dalam pembebsasn tenaga keseluruhan badan kita. Apabila ianya tidak cukup, pengeluaran tenaga juga terhad, akibatnya kita mudah letih.

Bagaimana nk order OSTEMATRIX? 
Boleh hubungi saya di talian berikut


urul Aziyana (ID 886587) - Pengedar SHaklee Kuantan, Pahang
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM

No comments: