Monday, September 8, 2014

3 Vitamin untuk Meningkatkan Tenaga Wanita: Kerja Siang dan Malam Kini Tiada Masalah

Adakah anda selalu rasa letih dan benar-benar letih setiap hari hingga rasa nak terus tidur bila balik kerja? Kebanyakan wanita merasakan bahawa mereka tidak mempunyai cukup tenaga untuk terus melakukan kerja apabila balik rumah. Al maklum, yang kerja di pejabat akan sambung kerja di rumah pula uruskan rumahtangga dan anak-anak. jadi ada yang dah letih, yang mengalami kelesuan pun ada dan yang pastinya ramai yang mengalami kekurangan tenaga. Jadi bagaimana cara untuk mengatasi keletihan dan meningkat kembali tenaga?


Saya ada kongsi di sini untuk bantu badan lebih bertenaga dan tidak mudah lesu walaupun kerja seharian macam non stop. 


Perbezaan Kelesuan, Lemah badan Dan Kekurangan Tenaga:

Ada perbezaan di antara ketiga-tiga term ini. Lesu merujuk kepada kekurangan kesediaan untuk melakukan kerja. Lemah badan pula datang apabila seseorang itu berasa tidak bertenaga kerana kekurangan pengambilan makanan dan diet yang betul. Ini membawa kepada kekurangan nutrien penting tertentu dan mineral dalam badan. Lemah badan adalah yang biasa berlaku hari ini kerana ramai dari kita yang tidak makan dengan betul, kurang bersenam, dan gaya hidup yang tidak aktif. Kekurangan tenaga pada akhir hari pula membawa satu perasaan letih untuk buat apa-apa kerja.

Jadi bagaimana untuk meningkatkan Tenaga Tambahan bagi Wanita?

Kita tahu kebanyakan wanita mempunyai dual tanggungjawab iaitu menguruskan rumah mereka, keluarga, dan bekerja.Apatah lagi jika mempunyai anak kecil. Berikut adalah beberapa tips meningkatkan tenaga tambahan untuk semua wanita anda di luar sana. Ini boleh membantu memulihkan tahap tenaga anda kembali normal.

1.  Magnesium:

Magnesium membantu mengekalkan badan yang aktif dan memastikan fungsi normal otot . Ia mengekalkan tulang dan sistem imun yang kuat dan sihat, dan membantu mengekalkan dan mengawal tahap gula dalam darah yang sihat. Ostemtarix adalah vitamin tambahan yang disyorkan.

2. Vitamin B12:

B12 adalah vitamin yang menghalang penyakit jantung dan membantu dalam sintesis DNA. Ia juga adalah penting untuk penghasilan dan kesihatan sel-sel darah anda. Vitamin tambahan yang disyorkan adalah Bcomplex yg lengkap kombinasi dengan asid folik dan B12.

3. Vitamin D dan Kalsium:

Apabila melahirkan anak, badan seorang wanita mengalami perubahan besar akibat daripada kekurangan kalsium dalam badan. Jadi adalah penting untuk memastikan tahap Vitamin D dan kalsium yg betul di dalam badan untuk tulang yang sihat dan kuat. Wanita boleh mengambil Ostematrix yang lengkap dengan kalsium, magnesium dan vitamin D untuk penyerapan yang lebih baik.

4. Lycopene:

Lycopene adalah bahan kimia yang tidak diketahui umum yang wujud dalam badan. Ia adalah amat penting untuk kesihatan dan tahap tenaga anda. Lycopene adalah penting untuk mencegah aterosklerosis, kanser prostat, kanser pundi kencing, kanser paru-paru, kanser ovari, kanser kolon, dan kanser pankreas. Walaupun buah-buahan berwarna merah dan sayur-sayuran adalah sumber lycopene, wanita juga boleh mengambil vitamin tambahan seperti Carotomax dan Vitalea.


Meh kite tgk review pengguna vitamin shaklee untuk masalah letih dan lesu 


Bukan sahaja energy bertambah, tapi bonus lain kulit juga turut pulih


Bangun pagi bertenaga, balik kerja malam pun boleh buat kerja rumah lagi sblm tidur

Selain mengamalkan pemakanan vitamin meningkatkan tenaga, jangan lupa untuk ikut apa yg nabi ajar kepada anaknya Fatimah tatkala Fatimah begitu penat menguruskan rumah tangga. Lakukan sebelum kita tidur.


Untuk mendapatkan Vitamin Meningkatkan Tenaga yang sesuai untuk lelaki dan perempuan boleh hubungi saya di talian berikut: 

Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo


No comments: