Tuesday, September 23, 2014

5 Kelebihan Minyak Bunga Matahari yang terdapat dalam GLA Complex

Suka makan kuaci? haaa itulah biji bunga matahari, bunga yang sangat cantik di mata saya. Bukan sahaja cantik tapi juga memberi banyak manfaat kesihatan melalui minyak bunga matahari yang diekstrak dari bijinya. Bagi yang sangat mementingkan kecantikan dan penampilan, minyak bunga matahari banyak membantu. Sebab itulah salah satu bahan utama dalam GLA COMPLEX adalah minyak bunga matahari. Bagaimana GLA COMPLEX memberi manfaat melalui kelebihan minyak bunga matahari ni? Mari kita tengok.


5 manfaat minyak bunga matahari dalam GLA COMPLEX:-
  1. Minyak bunga matahari mengawal kerosakan sel. Jadi ia memainkan peranan dalam mencegah kanser. Ini kerana biji bunga matahari adalah sumber selenium yang baik. Selenium adalah musuh utama kanser.
  2. Minyak bunga matahari mengandungi mineral-mineral untuk tulang yang sihat. Selain kalsium, tulang perlukan magnesium dan tembaga untuk kekal kuat. Tak boleh semata-mata kalsium. Biji bunga matahari mempunyai kedua-dua mineral ini. Sebagai bonus, minyak bunga matahari juga mengandungi Vitamin E yang membantu melegakan sakit artritis.
  3. Minyak bunga matahari membuat kita rasa tenang. Ya! Magnesium dalam biji bunga matahari dikatakan boleh menenangkan saraf, dengan itu mengurangkan tekanan diri, migrain dan membantu kita lebih relax dan tenang. Sebab itu GLA bagus untuk masalah migrain.
  4. Minyak bunga matahari mencerahkan kulit dan memberi perlindungan kulit dari sinar matahari. Minyak bunga matahari merupakan sumber yang kaya vitamin E selain minyak almond dan shea butter. Kandungan Vitamin E yang tinggi boleh mencegah sel-sel kulit yang sensitif kulit disebabkan oleh sinar ultraviolet (UV). Beta  karoten yang juga terdapat dalam minyak bunga matahari akan membantu menetralkan radikal bebas yang menyebabkan kerosakan pada kulit, termasuk kesan kulit terbakar(sunburn) dan kanser kulit .
  5. Minyak bunga matahari boleh mengurangkan keradangan seperti sakit sendi, ulser gastrik, eczema, asma dan sebagainya. Ini kerana biji bunga matahari kaya dengan antioksidan. Minyak bunga matahari juga tidak membenarkan kolesterol 'tidak baik' daripada melekat pada dinding arteri jadi ia boleh menghalang serangan jantung. Minyak bunga matahari juga tinggi kandungan asid lemak Omega 6 (linoleik). Kelebihannya, asid lemak linoleik ni membantu mengurangkan keradangan akibat jerawat, dermatitis, dan sunburn. Asid lemak Omega-6 juga meningkatkan penghasilan sel-sel kulit baru. Disebabkan kelebihan inilah GLA Complex menjadi pilihan ramai wanita untuk mencantikkan kulit.
Dah jatuh cinta dengan kelebihan minyak bunga matahari? Haaa cara paling senang untuk serap segala kelebihannya adalah melalui GLA COMPLEX. Saya boleh jamin anda bakal jatuh cinta berkali-kali  pula dengan penangan GLA COMPLEX ni :)

Nak tahu apa kelebihan GLA COMPLEX?
Boleh klik link ini untuk tahu rahsia istimewa GLA COMPLEX
5 Kelebihan GLA COMPLEX khusus untuk wanita
Kelebihan dan Kebaikan GLA COMPLEX:10 kombinasi GLA Complex yang hot


Nak dapatkan GLA Complex Shaklee? Boleh hubungi saya di talian berikut untuk buat pesanan. Nak jadi ahli Shaklee pun boley. Berbaloi-baloi consume GLA ni sbb kesannya memang memuaskan hati.  
Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM, Taman Polo



No comments: