Friday, March 20, 2015

Atasi Sakit Sendi Supaya Tak Dibedah Ganti Sendi Baru [Kos Cecah Ribuan]

Sakit sendi yang banyak berlaku biasanya dialami di bahagian lutut. Namun, sakit sendi juga menyerang di bahagian tangan, bahu, siku, punggung sampaikan tak boleh nak bergerak, nak buat kerja rumah dan kerja-kerja yang memerlukan penggunaan tangan dan kaki. Sakit sendi boleh serang sesiapa je tak kira berumur ke tak berumur. Yang muda pun boleh kena sakit sendi.


Macam isteri dalam video ni, walaupun masih muda lagi tapi akibat sakit sendi di tangan banyak kerja-kerja rumah terbengkalai. Tapi tu dulu la, sekarang dah boleh buat macam-macam sampai boleh join lari marathon..apa yang beliau buat untuk atasi sakit sendi tersebut??


Bila sakit menyerang, nak pegang senduk untuk masak pun terasa sakit. kalau sakit sendi di kaki pula, nak bangun dan duduk payah. Biasanya terjadi pada mak atau ayah ataupun nenek. Payah benar mereka nak bangun dan duduk, nak solat juga sukar. Bila tengok memang kesian.

Mak ayah anda kat kampung pun alami keadaan yang sama?
Takkan just want to say kesian je kan. Sebagai anak kena la bantu mereka cari penyelesaian. Of coz nak harapkan mereka cari sendiri mungkin tak pandai nak klik2 online ni. Jadi ini lah masanya untuk berbakti pada mereka sementra mereka masih hidup.

Bayangkan kalau dibiarkan berterusan, orang yang sakit sendi ni mungkin terpaksa makan ubat yang ada steroid untuk tahan bengkak..dan ubat penahan sakit.
Takkan la setiap kali sakit kena amik ubat tahan sakit. kekerapan yang tinggi dalam pengambilan ubat penahan sakit boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang.

Lebih teruk, kalau terpaksa menjalani pembedahan ganti sendi baru atau guna sendi besi which is kosnya menelan sehingga puluhan ribu ringgit. Kalau ianya terjadi pada ibu atau bapa yang tak punya insurans, haaa mana nak cekau duit sebanyak tu? Kalau kaya tak ape lah kan.


Sendi besi 

Ada juga rawatan jenis suntikan seperti suntikan sendi dengan Hyaluronic Acid ataupun dengan steroid. Jadi apa cara yang paling selamat tetapi berkesan untuk mengatasi masalah sakit sendi? 
Ada 3 product Shaklee yang telah membantu ramai pesakit sendi termasuklah Puan Lydzar dalam video di atas. ianya terdiri dari Advance Joint health, Omega Guard dan Ostematrix. 



Antara testimoni pengguna yang sangat berpuas hati dengan penggunaan set sendi Shaklee






MAKANAN ELAK SAKIT SENDI

Selain bantuan supplement, terdapat beberapa makanan yang boleh diamalkan untuk mengelakkan kesakitan pada sendi iaitu 
  1. Amalkan makan buah-buahan yang kaya dengan vitamin C seperti strawberi, oren dan sebagainya.
  2. Minyak Zaitun. Minyak zaitun mempunyai polifenol yang membantu mengurangkan keradangan sendi. Polifenol yang tinggi juga terdpat dalam VIVIX, tonik ajaib 1001 faedah dari Shaklee. 
  3. Ikan salmon. Kaya dengan omega dan vitamin D untuk elak keradangan. Kalau sukar, saya sarankan pengambilan 3 product di atas.Lebih senang dan mudah. 
  4. Minum teh hijau. Teh hijau tinggi antioksidan dan elakkan kesan penuaan. 

Apapun jika alami kesakitan sendi, jangan dibiarkan ianya berterusan sehingga terpaksa menjalani pembedahan gantian sendi. Rawat sekarang dan atasi sebelum jadi lebih teruk sehingga membataskan segala pergerakan. 

Hubungi saya untuk dapatkan set sendi ni dengan segera. 


Nurul Aziyana (ID 886587)
No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com




No comments: