Friday, October 31, 2014

20 Sebab Shaklee Berbeza dari Syarikat Vitamin Yang lain

Memang banyak syarikat vitamin kat dunia ni. Kita bebas untuk pilih yang mana kita suka, tapi saya ada sebab kenapa saya pilih vitamin Shaklee berbanding vitamin-vitamin lain di farmasi yang mungkin jauh lebih murah. Shaklee mula lahir sebagai syarikat sejak tahun 1956, bermakna sudah 58 tahun Shaklee bertapak kat dunia ni. Lama kan? Bukan senang nak mengekalkannya sehingga berpuluh-puluh tahun kalau tidak disokong oleh product-product dan sistem yang sangat bagus. Itulah sebab kenapa saya pilih Shaklee dan kenapa saya masih setia dengan Shaklee. Ada banyak lagi sebab lain dan itulah yang menjadikan Shaklee berbeza dengan syarikat vitamin yang lain yang ada di pasaran.


58 tahun kekal dan kukuh di Amerika Syarikat dan lebih 20 tahun kukuh di Malaysia, agaknya apalah yang istimewanya syarikat Shaklee ni kan?
Saya senaraikan 20 sebab yang cukup untuk anda tak ragu-ragu memilih product Shaklee.

1.) Shaklee diasaskan oleh seorang yang asalnya sakit tapi kembali sihat tanpa ubat.
Dr Forrest C. Shaklee dilahirkan pada November 1894. Beliau dilahirkan dengan masalah batuk kering dan doktor semua bersetuju dia tidak mungkin akan hidup. Kepercayaan orang tua beliau dalam hal-hal alam membawa mereka bergerak ke utara di mana mereka percaya, tanah yang subur boleh menghasilkan bahan-bahan pemakanan yang berkualiti. Beliau tidak bergantung kepada ubat untuk menyembuhkan sakitnya.


 2.) Shaklee berpegang kepada prinsip asas, iaitu kesihatan lahir dari pemakanan yang baik, persekitaran yang sihat dan senaman.
Dr Shaklee berkata kesihatan beliau yang semakin baik bukanlah penyembuhan ajaib, kerana
beliau berkata walaupun sihat dengan amalan pemakanan dan persekitaran yang baik mungkin memberi kesan yang lambat tetapi ia pasti. Pada usia yang seawal mungkin ia telah difahamkan bahawa kesihatan mempunyai segala sesuatu yang berkaitan dengan pemakanan yang baik, persekitaran yang sihat dan senaman.

3.) Shaklee bertindak untuk membina kesihatan, bermakna untuk mencegah dari berlakunya sakit. Lebih murah mencegah daripada mengubati. 
Apabila Dr Shaklee telah ditanya mengapa beliau memutuskan untuk mengkaji perubatan kiropraktik bukannya menjadi doktor perubatan, dia berkata, "Saya tidak pernah memperlekehkan profesion perubatan tetapi kita adalah dalam dua bidang yang terpisah. Mereka dilatih untuk merawat penyakit dan saya berminat untuk membina kesihatan."

4.) Peneraju Shaklee mempunyai kepakaran dalam bidang pemakanan.
Dr Shaklee membuka pusat latihan pertamanya di Rockwell City, Iowa pada tahun 1915. Beliau bercakap kepada pesakit tentang diet mereka, yang tidak biasa pada masa itu, dan merancang diari pemakanan terperinci untuk memantau kemajuan pesakit.

5.) Shaklee adalah syarikat yang pertama mengasaskan vitamin. Perkataan VITAMIN sebenarnya lahir dari product multivitamin pertama dunia yang dihasilkan oleh Dr Forrest Shaklee.
Produk pertama Dr Shaklee pada tahun 1915 telah dipanggil "Vitalized Mineral" di mana beliau mengasingkan sebatian semula jadi daripada sayur-sayuran untuk menilai kandungan mineral mereka. Dr Shaklee bekerjasama dengan ahli biokimia Poland muda, Casimir Funk, yang akhirnya menamakan sebatian ciptaan Dr Shaklee sebagai "vitamin". Ini adalah penggunaan pertama perkataan vitamin.


6.) Pengasas Shaklee mempunyai lebih dari 1 ijazah 
Dr Shaklee juga memegang ijazah dalam pemakanan, biokimia, falsafah dan ketuhanan.

7.) Formulasi vitamin Shaklee telah dipakejkan sejak tahun 1924. 
Pada tahun 1924, Dr Shaklee membina pusat penjagaan kesihatan yang lengkap dengan kakitangan kiropraktor, osteopati, pengamal am dan pakar bedah. Untuk pertama kalinya rumusan Dr. Shaklee sebagai makanan tambahan dipakejkan dan dikeluarkan.

8.) Piramid makanan yang ada pada hari ini adalah hasil dari ciptaan pengasas Shaklee yang kemudiannya digunapakai secara meluas untuk merancang diet sihat.
Pada tahun 1928, beliau membangunkan regimen diet di mana beliau mencadangkan kepada semua pesakitnya untuk ikut diet tersebut. Diet ini adalah sama dengan piramid Panduan Makananyg  kini disyorkan oleh Jabatan Pertanian Amerika Syarikat, dengan penekanan pada bijirin, buah-buahan dan sayur-sayuran dan penggunaan minimum lemak dan gula.

9.) Shaklee menekankan aspek spiritual yang tinggi. 
Pada Januari 1929dr forrest dilantik menjadi menteri dan pada tahun 1933, beliau secara rasmi menerima doktor ijazah ketuhanan. Penekanan aspek hubungan ketuhanan yang baik akhirnya mengambil bentuk sebagai falsafah Shaklee ini. Dari segi kepercayaan kami sebagai umat Islam, hubungan yang baik dengan Allah amat ditekankan kepada semua SID.

10.) Prinsip pemasaran product adalah untuk berkongsi kebaikan product dan menjadikan supaya seluruh dunia mendapat kesihatan yang lebih baik. 
Dr Forrest Shaklee melancarkan Perbadanan Shaklee untuk memasarkan produk beliau. Impiannya adalah untuk berkongsi produk dan kesihatan yang lebih baik dengan dunia. Dan impian kami semua di dalam keluarga Shaklee juga adalah sama iaitu ingin membantu lebih ramai orang di luar sana capai kesihatan yang baik dan kebebsan kewangan.

11.) Product Shaklee diiktiraf sebagai makanan, bukan ubat. 
Produk nutrisi Shaklee diiktiraf oleh kerajaan amerika syarikat sebagai makanan. Banyak syarikat pemakanan yg lain dianggap syarikat ubat.

12.) Shaklee adalah syarikat peneraju supplement
Shaklee adalah pembekal terbesar di dunia bagi vitamin dan mineral, dan dianggap sebagai pemimpin dalam industri pemakanan.

13.) Semua product Shaklee diuji secara klinikal oleh 3rd party dan terbit dlm jurnal-jurnal kesihatan anatarabngsa.
Shaklee mempunyai produk mereka sendiri diuji secara klinikal oleh sumber-sumber luar yang tidak berat sebelah (seperti Universiti Yale dan Harvard University) memberikan bukti saintifik bahawa produk-produk terurai dan digunakan oleh badan anda. Beratus-ratus ujian ini diterbitkan dalam jurnal-jurnal pemakanan dan perubatan seperti:

a. The American Journal of Clinical Nutrition 
b. The Journal of Nutrition 
c. Jurnal Persatuan Dietetik Amerika 
d. Journal of Applied Physiology
e. American Journal of Cardiology 

14.) Shaklee buat ujian klinikal untuk product yang sebenar. 
Sesetengah syarikat hanya memaparkan kajian klinikal yang dibuat terhadap ingredient, tetapi produk mereka yang sebenarnya tidak pernah diuji kerana undang-undang tidak memerlukannya. Namun Shaklee buat kajian demi kajian terhadap product.

15.) Produk Shaklee adalah seimbang dan merupakan makanan tambahan yang paling asli. 
Secara keseluruhan makanan mengandungi nutrisi penting yg diketahui, nutrien tidak diketahui, fitokimia dan enzim.

16.) Shaklee mempunyai kajian sendiri dan makmal pembangunan di Hayward, California, dan makmal kedua dibangun bersamaan dengan Universiti Stanford di Palo Alto, California.

17.)  Shaklee mempunyai kilang pembuatan product yang tersediri, yg terletak di di Norman, Oklahoma.
Syarikat vitamin yang lain kebanyakan hanya membeli vitamin mereka dari pusat makmal dan meletakkan label mereka sendiri pada product.

18.) Shaklee membelanjakan lebih dari USD 250 juta untuk penyelidikan dan ujian. Shaklee mempunyai lebih 150 ahli-ahli sains pada kakitangan, dan lembaga penasihat yang terdiri daripada doktor, profesor dan saintis dari industri terkemuka dan universiti-universiti di seluruh dunia.



19.) Lebih 100,000 ujian kualiti dijalankan setiap tahun yang merangkumi 23000 ujian berasingan untuk ketulenan dan keselamatan dilakukan ke atas bahan-bahan untuk satu produk
Semua tuntutan produk Shaklee telah mendokumentasikan bukti. Produk menjalani sebanyak 80000 ujian jaminan kualiti yang berasingan sepanjang proses pembuatan.


20.) PRODUK Shaklee ADALAH 100% DIJAMIN!
Shaklee memegang prinsip Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam. Berjuta penduduk dunia telah merasai keberkesanan Shaklee bukan hanya di Malaysia tapi juga di Singapore, Indonesia, Kanada, China, US, Jepun, Mexico dan Taiwan.



Ingin mendapatkan vitamin shaklee, boleh hubungi saya
Nurul Aziyana (ID 886587) - Pengedar Shaklee Kuantan, Pahang
Pengeposan SELURUH MALAYSIA

No Tel: 012-9576172
Email: ummi_anayiza@yahoo.com
COD area: Semambu, Air putih, Beserah, KOTASAS, POLISAS, UIA Kuantan, IM

No comments: